Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård är alla lugnande medel slaktkarens på? eller har veterinären lugnande som inte har slaktkarens? Kan jag som hästägare välja det i så...
Svar
3
· Visningar
713
C
Hästvård Hej! I vintras trampade min häst på något vasst som gjorde ett "sår" i hoven. Vi gröpte ur lite tills det började blöda. Det läkte fint...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: gulan
·
L
Foder & Strö Jag behöver hjälp med min häst! Han hade fallit ur både hull o muskler och jag såg det ordentligt för ett par månader sen. Jag satte in...
Svar
2
· Visningar
1 522
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Det fodras 4 gånger/dag (8,11,15,19) i stallet. Hur bör man fördela 8kg hö? samt 1,2kg kraftfoder Lämpligt med 8: 1kg hö...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: mackan
·
Hästvård Från en dag till en annan har min lånehäst bytt personlighet i ridningen. Från att ha varit bra på dressyrbiten med en del protester...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Ni med shettisar med fång hur löser ni sommaren?? munkorg eller går ni och klipper gräset?? Jag har en hage med liiite liiite gräs i...
Svar
17
· Visningar
1 141
Senast: Saigon
·
Hästvård För två dagar sen (söndag) så blev min D-ponny plötsligt väldigt halt. Det syntes tydligt i skritten men han hade inga större problem...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: niardasp
·
P
Foder & Strö Nu är det såhär att troligtvis kommer min granne ta rätt på hö (på sina marker) till mig i år. När jag frågade om han kunde göra det, så...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: piggis_83
·
P
Hästvård Hur länge brukar ni låta hästen vila efter en vaccination? Hur många dagar i veckan brukar ni rida? Hur gör ni när hästarna är blöta...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: aiquen
·
Foder & Strö Jag undrar detta för att veta hur mycket jag kan dra in. Hur många timmar går era hästar på bete/dag för att ni ska minska kraftfodret...
Svar
16
· Visningar
3 802
Senast: milly
·
F
Hästvård vet att de är många trådar o så om switch men inte hittat svaren ja vill ha. kan man rida när man tagit på switch? hur lång tid ska...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: supergladis
·
Hästvård http://www.expressen.se/index.jsp?a=557943 tycker mig känna igen en viss tråd.... vet inte vad jag ska säga mer än att det som...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 266
Senast: My_Spirit
·
Hästvård Jag är nu uppstallad i ett jättetrevligt stall där jag kommer överens med alla. Det är ett nybyggt stall och jag var en av dom första...
Svar
11
· Visningar
860
Senast: Diva_Bella
·
Hästvård Det finns massor med trådar om avmaskning och även om avmaskning av föl men jag vill fråga ändå. Mitt sto fölar när som helst och runt...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Madick
·
Hästvård kolla en till stallplats idag... tittat på två som är bra! stallet idag: 1 pass/vecka, 14 hästar (tar 2-2.5h på morronen, annars...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: Messy
·
Hästvård jag ha läst mycket om det , men våga man på det?? e rädd för att göra mera skada en nytta.... e det någon som håller på med sina...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har ett stycke häst som kissar blod, kom på det av en händelse och vet därför inte hur länge detta pågått. Hans allmäntillstånd är som...
Svar
12
· Visningar
9 640
Senast: Mirraya
·
P
Hästvård Min häst kliar sin svansrot så stora delar av den börjar bli avkliade. Jag har tvättat och hållt rent och snyggt. Är dock lite rädd att...
2
Svar
37
· Visningar
2 995
Senast: orcide
·
Hästvård Damen har stått med zinkaband en vecka (okej, 6 dagar då), la om det idag. Såg fint ut, bara lokal sårsvullnad över stygnen, annars bara...
2
Svar
22
· Visningar
1 938
Senast: Soffan74
·
E
Foder & Strö Har tre isisar, varav en har väldigt lätt för att lägga på sig men de andra är fina i hullet. Hovslagare och tränare har sagt att jag...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp