Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård i vilken ände ska jag börja? vilka alternativ har jag? vad kostar dom? (bor i umeå) hur går man tillväga om man vill ta bort...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Saigon
·
Hästvård min 18 åriga häst har fått carpaltunnelsyndrom. vi behandlar honom just nu med vila, laser, akupunktur, liniment och back on track. och...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Ylva86
·
N
Foder & Strö Nu har det ju kommit upp en del gräs i hagarna... Jag har dragit bort 1 kg hö på kvällen, han åt inte upp... så nu äter han 7 kg hö, 4...
Svar
17
· Visningar
1 123
Senast: thyrniròs
·
A
Hästvård Hej. Masserar en 4åring med kroppsliga problem åt ett par gubbar. Jag har gett dem förslag på skrittmotion över stock och sten, för att...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 209
Senast: asmodeus
·
D
Hästvård har fått hem en 1-åring som var full med mask,när jag mockade ut idag så hittade jag en som var över 10 cm:( .hon kan inte ha blivit...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: giffan
·
Hästvård Inackoderings hästen var både igår o idag jätte tjock om bakbenen o ägaren kände puls. Ringde o rådfrågade vet. som tyckte hästen skulle...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: arabia
·
F
Hästvård Det var ju en Bukeanvändare som tipsade om att det var bra mot exem, hur gick det för er som testade det inför exemsäsongen? Kan säga...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 486
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min kille har nu senaste dagarna haft väldigt lös avföring så det ser ut som koblajor. Men han är pigg och glad och arbetsvillig osv...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Mysaan
·
T
Hästvård Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: emindy
·
U
Hästvård vad kostar ett träckprov ungefär??
Svar
3
· Visningar
684
Senast: fragansia
·
S
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad ni betalar för en säck Krafft Lusern hackad strå? Tacksam för svar MVH Elin
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Siekan
·
C
Hästvård Plockade bort en stor fästing från min häst för någon vecka sedan. Det var en svullnad/knöl efter den som är kvar än. Jag trodde...
Svar
5
· Visningar
4 117
Senast: Sparf
·
Hästvård Hur vänjer man hästen vid bete om man inte har tillgång till någon gräshage? Jag ska släppa hästen på bete i början av juli (fast jag...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Bison
·
C
Hästvård Hej allihopa! Jag undrar vad T-märkt innebär, har sett det lite varstans på det här forumet.
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hallåj.. Har hört att matolja med vitlök ska skrämma bort flugfän. Vår fjording har lite problem med dessa... Undrar om du har något...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! (vet inte om ja skriva rätt, men ngn får flytta annars) För ett år sen följde jag med min kompis till hennes häst och fick...
Svar
3
· Visningar
707
Hästvård Hur ofta verkar/skor ni era hästar? Tycker inte man ska överstiga 8 veckor i alla fall. Beror ju på lite hur hovkvaliten är, om man...
2
Svar
27
· Visningar
8 531
Senast: Palema
·
F
Hästvård om passet är rent kan hästen då gå till livsmedel? anledningen till att jag frågar är att hästens pass är rent men på papperet man...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Fantasi
·
P
Hästvård satt med en stallkompis och funderade varför inte gallor får bli hårda.. man har ju alltid bara hört att det är vanligt med gallor(på...
Svar
7
· Visningar
12 487
Senast: Palema
·
Hästvård Detta stod i dagens lokaltidning hos oss sedan ett större stall i länet drabbats av kvarka/kvarkaliknande symtom. "Livsfarlig...
2
Svar
35
· Visningar
7 119
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp