Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Är det onormalt om hästen efter ett hårt pass är lite varm i fötterna och har puls? Om i så fall ska det ta innan det återgår till det...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: kskemilie
·
Hästvård Är det rimligt att en precis nyutexaminerad ung person utan erfarenhet tar 850 kronor för en helskoning inkl. skor och söm samt...
Svar
16
· Visningar
5 695
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Påminn mig; hur mycket kraftfoder är det man kan ge vid varje utfodringstillfälle? Mitt digivande sto börjar bli lite vass i ryggen...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: kryptisk
·
E
Foder & Strö Vi har småbalar hösilage, 35 kg, ompackade från storbalar mkt fin kvalitet hygieniskt, omkr 72% TS. Vi brukar alltid ha ett nät...
2
Svar
23
· Visningar
3 463
Senast: supergladis
·
M
Hästvård Hör hela tiden folk prata om att de har så mycket fästingar på sina hästar men jag har inte under alla år jag haft häst haft några...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: marina w
·
Hästvård Tog ett träckprov på min tjej och förväntade mej en hel massa mask, men där var bara 0,0,0.. Det måste ju innebära att jag inte...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Madick
·
P
Hästvård Har en hingstföl på 10 mån... som blivit galen... han tappa sin grimma för några veckor sedan och efter de så blev han ännu mer vild...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: pinacolada
·
Hästvård Jag ska nu ge min shettis smärtstillande i fem dagar och funderar på om jag måste sticka på samma ställe varje dag eller om det är okej...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: aiquen
·
Z
Hästvård Det har vart lite problem me en av hästarna här hemma sen i början av våren. En welsh mountain på två år har hostat och grejs. Först...
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: Boj
·
L
Hästvård eftersom det inte finns ngt vermt/ljummet vatten i vårat stall undrar jag om det går att spola med kallt vatten en varm sommardag?:cool...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: musen21
·
F
Hästvård eller släpper ni bara ut dem? visst borde risken att åka på fång (oinbetad vbl) vara ganska liten om man släpper nu då gräste presis...
Svar
15
· Visningar
1 606
Senast: axel
·
Hästvård Jag har nyligen bytt hovslagare. Var helnöjd m min förra men har börjat irritera mig på att man får ringa och jaga honom i veckor innan...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: Polgara
·
K
Hästvård Ni som har hästarna på halm, hur mockar ni? Jag har inte haft halm som underlag förut och kan inte riktigt komma på något bra system för...
2
Svar
23
· Visningar
4 354
Senast: Gnarpis
·
Z
Hästvård Funderar på att köpa en häst som visat sig ha haft en ink som ettåring. Hästen är nu 5 år och har inte haft några symptom sedan dess...
2
Svar
21
· Visningar
5 122
Senast: MiaMaria
·
M
Hästvård :bump: HJÄLP!!!!!!!!!:bump: Min häst har sommareksem. Han har fått alger sen tidig höst, har hört att det ska hjälpa mot eksem...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: marrie
·
Hästvård Min kompis sa att man inte minskar risken för fång om hästen går på bete på dagen och i en liten hage utan bete på nätterna. Att det...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Saigon
·
M
Hästvård Hej! Vet inte om jag lägger inlägget rätt, men försöker här. Är det försent att få ordning på en bukig, omusklad 22årig valack med...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård In till veterinären idag eftermiddag klockan ½3 för återbesök & det är klinikbesök #3 nervös som tusan vart jag trots att hästen min har...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: cerrox
·
S
Foder & Strö Hur mycket grovfoder fick ni ut av era marker? Var den gödslad? Hur gammal var vallen? Tog ni hö hösilage storbal eller rundbal?
Svar
1
· Visningar
661
F
Hästvård Har en 3 åring som skruvar med bakbenen. Vad gör man åt det? Har hört att det kommer att minska när hon fått mer muskler och balans...
Svar
8
· Visningar
2 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp