Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Min häst har fått en knöl på bogspettsen, det går att dra i skinnet över den alltså sitter den fast "där nere" . Han har haft knölen i...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Tomaten
·
Hästvård min madame var igår oren i traven vb. syns inget i skritten. tog av bakskydden kollade igenom benet travade igen var då ohalt. satte på...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Det är s att jag nu denna helgen får hem min nya foder häst som inte är musklad å i gång nu och frågan är vad jags ka ge honom för...
Svar
14
· Visningar
2 359
Senast: Tumlarunt
·
W
Hästvård Har en ponny som fick sin andra spruta i grundvacc i går. I dag nu på eftermiddagen när jag går ut och klappar om henne så är hon rejält...
Svar
1
· Visningar
658
Hästvård Gjorde en liten bild-hemsida åt min pålle... hon åkte i mitten av februari, sista bilden är från mitten av maj... först tyckte jag att...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Messy
·
T
Hästvård Varje vår/början på sommaren får våra hästar en bula med sår precis framför framför skapet. Förmodar att det är insekter men varför just...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: axel
·
V
Hästvård Igår så upptäckte jag 2 sprickor i skinnet mellan bakbenen på minsköthäst. Ägaren visa iaf hur man skulle rengöra och så.. Men...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Venezuelas
·
F
Hästvård jag håller på att sälja min häst, dock visade den en tvågradig hälta på sitt ena framknä vid besiktningen. detta gör mig konfunderad...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Pauling
·
H
Hästvård Har en travar-valack som förra veckan började frusta väldigt när man släppte honom i hagen och han rullade sig. Lät även lite grand när...
Svar
2
· Visningar
3 579
Senast: bulan
·
Foder & Strö Spekulerar över när man kan ta sin analys på hösilage. Det är ju lite knepigt att få ett representativt prov eftersom man inte bör öppna...
Svar
7
· Visningar
1 366
Hästvård Jag skulle behöva bandagera ett bakknä med back-on-trackpad. Nån som har nåt knep för hur man skulle kunna få det att sitta kvar?
Svar
8
· Visningar
1 529
G
Hästvård Hej jag funderar på att bli fodervärd eller köpa/få en häst. Men när ja tänker efter så har ja nt så många kunniga hästmänniskor runt om...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Gizzi
·
C
Hästvård Skulle ta in hästen min för en ridtur tidigt ikväll, men det blev inget av, för att jag märkte när jag borstade honom att han vart...
Svar
11
· Visningar
1 205
P
Hästvård hejsan! Detta är kanske en ganska dum fråga, men jag har länge funderat på om hästar ser färg? En del säger att dom ser färg, en del...
Svar
8
· Visningar
5 135
Senast: axel
·
M
Hästvård Som alla vet närmar sig sommaren och med det även solen och sommarbetet! Och med sommarbetet kommer ju även flugorna och bronsarna som...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: My_08
·
Foder & Strö Jag har köpt E-vitamin med selen på Gra*****en av märket Basic. Om man kollar på måttet så står det 25 ml och doseringen för en häst...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Antiqua
·
Hästvård Valacken har fått en skum svullnad/utgjutning/knäl/annat på ena fram. Mitt på framsidan av kotan, i nederkant precis där 'rundade' delen...
Svar
7
· Visningar
2 173
Senast: MischaMir
·
Hästvård Min häst hickar då och då, eller det låter iallafall precis som det. Har hittat två tidigare inlägg om detta men inte så utförliga svar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: bapro
·
F
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Ambra
·
J
Hästvård Någon som vet vad hästtandläkare Peter Edesberg i Kristinehamn (Värmlands Hästtandvård) tar för att dra ut vargtänder? Har en häst som...
Svar
3
· Visningar
1 691
Senast: Tussemaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp