Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst behöver gå upp i vikt, Har gett henne lucern men det visar inge resultat.. Har gett henne det för ca2 år sedan då hon kom till...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Linduzz
·
S
Hästvård Hej därute! Jag ska i sommar bygga den ultimata lösdriften, så att hästarna kan flytta in där i höst. Ett hästparadis! :) Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: Sana
·
Hästvård Jag är nyfiken på om det finns några som har någon form av automatiseringar i sitt stall! Ex. utgödsling, automatisk utfodring, räls i...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Polgara
·
P
Hästvård Hej Ni som har exemhästar i mellansverige, hur ser de ut nu? Har de börjat klia sig nåt? Jag har duttat min häst full både invändigt...
2
Svar
22
· Visningar
2 875
Senast: gejsa
·
Foder & Strö är det någon som använder/ har använt enzion? hur tycker ni att det fungerar? under hur lång tid gav ni det?
Svar
2
· Visningar
868
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Någon här som ger hästen glucovett? Fungerar det bra? Det innehåller ju msm, glucosamin och kondriotin... Vad har ni betalat för detta...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Hur gör ni med 1 och 3 åringar när de går på betet. Får de extra kraft foder. Min lille 1 åring Har tappat i hull. Han vä'xer så det...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Rotterö
·
J
Hästvård Precis som rubriken säger - hur ter sig dessa symptom gentemot varandra? Har läst om fånghästar som INTE tar an den typiska...
2
Svar
31
· Visningar
3 750
Senast: joneya
·
B
Hästvård Är det någon mer som hört om, eller varit med om att hästen fått fång i samband med avmaskning då den gått på bete? Vad ska man göra...
Svar
8
· Visningar
1 401
K
Hästvård Jag ska som några (typ 56 st i en annan tråd..) sätt ha sommar häst och då har det kommit ett litet ekonomi problem från min kära...
2
Svar
32
· Visningar
1 800
Senast: Gliss
·
Hästvård Moses hostar lite har jag märkt. Pigg och glad för övrigt, inget snorig eller feber eller nånting. Men han hostade förra våren med. Är...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Emmahpemma
·
T
Hästvård Hur kollar man om hästen har det?
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Vad är det bästa ströet i ligghallen? Står och väljer mellan torv och spån... Hade tänkt ta spån men sen tänkte jag på att det kanske är...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: _Smulan_
·
Hästvård Min häst har haft stooora muggproblem, jag hade prövat nästan allt, hade veterinären ute, fick nån pencilin salva som inte hjälpte ett...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Molli
·
D
Hästvård Har en unghingst som har en hovböld som spruckit i kronranden på ena fram och denna hovböld ska spolas med jodopaxlösning varje dag. Det...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: Kivina
·
A
Hästvård Har hört två olika åsikter om hur det skall doseras. 1. I omgångar med 4 droppar åt gången. 2. 10 droppar samtidigt Hur doserar ni...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar ifall det är någon annan som har en allergi häst här? Hur har ni det med foder (torrhö, ensilage), står hästen inne m.m?
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Artig
·
M
Foder & Strö Min pålle har visat sig vara mkt känslig mot alla det sorters kraftfoder (t.ex Kr*ffts rehab) o även "vanligt" lusern foder fr t.ex...
2
Svar
36
· Visningar
2 814
Senast: 95johsv
·
C
Hästvård Finns det någon här ute som har haft någon häst som blivit huggormsbiten, och blivit mycket sjuk eller tom avlidet av det? Hur var...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Tomaten
·
P
Foder & Strö Tror att min häst har lite vätskebrist, skinnet på halsen har inte riktigt samma spänst i nypa-i-skinnet-i-halsen-testet som det brukar...
Svar
8
· Visningar
1 269
Senast: Pixies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp