Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..
sissu skrev:
Ytterligare en som läser som man själv vill tolka.
Ser du inte att alla åtgärder som hittils går att göra för hästen är gjorda och ser du inte att hästen VAR sjuk på bilderna. Har någon förnekat det?
Och hans personlighet är det inget fel på idag eftersom han idag inte har det lidandet han hade under många år.
Ärligt allihop. Jag har sätt värre hästar än Tez visas av "kända" namn här på buke och har de blivit påhoppade på detta vis? Nu råkar det vara en okänd hästägare som valt att verka Strasser som EN åtgärd och som vågar gå sin egna väg för att komma till förbättring och som råkar visa ett kort där hästen var sjuk och utifrån det beter ni er som om ägaren inte borde äga en häst överhuvudtaget.
Jag tycker det är dåligt, och jag hade tyckt det var lika dåligt om det för mig varit en okänd person som blivit påhoppad utan att få några som helst bra råd.
Men det är ju bara min åsikt om medmänsklighet, ska man ge kritik så bör man också ha åtgärd att komma med.
Och varför läser du inte vad jag skriver..*suck*
Medmänsklighet,så hästägarens ego är viktigare än hästens välmående,jo jag tackar jag.Så snackar en sann djurvän.
Om hästägaren förspråkar Strasser och är otydlig med viktiga detaljer och dessutom kommer med felaktiga påståenden om hovvård då reagerar jag även om det känns jobbigt för dig som är vännina med hästägaren.
Det vore väl inte seriöst av mig att tala om vad hästägaren skall göra med sin häst,jag har ju bara sett hästen på bild,hört halva sanningar och fått info från dig och ägaren att allt är ok nu.
Om allt gjorts som går att göra och hästen ändå ser ut som den gör,då anser jag att hästen kanske inte bör ridas på.
Skall en utsliten gammal ridskolehäst aldrig få ro?Är den verkligen lycklig över att få fortsätta bära ryttare fast kroppen har gamla skador,och själen är trött?
Är det vad hästen vill,eller vad ägaren tycker är rimligt att hästen skall göra efter alla åtgärder..
När jag ser en bild på hästen där hästen är lycklig och pigg och glad då får ägaren beröm,inte tror jag att det är nån slump att hästen såg ut som den gjorde på bilden.
Och att ägaren inte själv såg hästens uttryck på bilden säger väl allt om att vara hemmablind,varför ser hon inte det alla andra ser?
Det var ägaren, inte jag som lade in en bild på sin häst,hon valde själv lämplig bild för att förespråka sin sanning.
Vilket gör det hela ännu värre!
Oavsett vem ägaren är,känd eller okänd så måste man se hästen ,hur den mår idag,att den mått sämre förut gör inte att dagens halvtaskiga resultat är bättre i mina ögon.
Titta hästen i ögonen,glöm vem som är ägaren,glöm vad som gjorts,se resultatet,inse fakta.
Nej,denna häst är inte ensam om att ha haft det tufft,tyvärr,andra har det mkt värre,det är det som är så jäkla tragiskt.
Än mer tragiskt är att om du är vän med Tez så varför vågar inte du heller se sanningen.
En äkta vän säger man sanningen till även om det är jobbigt,i längden är det vad som gör att man fortsätter va vänner.
Jag tycker du istället för att kalla folk för att var omänskliga och så vidare ,skall läsa vad folk faktiskt skriver och vara glad att det finns folk som orkar bry sig.
Du kastar skit på fel personer.