Kan man? får man? vågar man?=)

Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

haha, såg ett jättefånigt skrivfel jag gjort. Ni kanske indrade vad det är för trav/ridning jag pysslar med "Har nu haft honom ett år som "ren" travhäst, inriktning dressyr"

Skulle stå Har nu haft honom ett år som "ren" ridhäst, inriktning dressyr:rofl:

Tack för alla synpunkter, ngn mer som har bilder?:D
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Nej, stubba inte manen. En travhäst som går som just travhäst ska ha lång man :D Fast mellan öronen och lite bakåt mot nacken kan du klippa bort (det som han har stubbat på bilden, fast jag menar helt avkapat), tycker det ser stilrent ut och det framhäver hästens uttryck :idea:
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

..................

Endast provinlägg.


;)



:bump:
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Alla som stubbar sina hästar (utan medicinska skäl) kanske ska tänka på att nu till sommaren behöver hästarna sina manar till hjälp och skydd mot insekter?
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Tror inte att en kort dressyrman på 10 cm gör mkt mer nytta än stubb. Ett flugpannband på grimman eller en flughuva räcker lika bra!
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Har inte läst hela tråden, men eftersom ingen häst passar i stubbman så lär knappast din göra det heller vare sig han ska gå på travet eller inte.
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Ylva86 skrev:
Alla som stubbar sina hästar (utan medicinska skäl) kanske ska tänka på att nu till sommaren behöver hästarna sina manar till hjälp och skydd mot insekter?

Jaha?? och hur skyddar mina hästar sig som har hela manen på en sida liggande fin, hur "skyddar" de andra sidan?? :angel:
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

jag stubbade mitt gamla vbl, han blev så snygg :love: så klart du ska prova, lång travar man är så fuuuult :p
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Stubba på för tusan! Kan ju bli riktigt snyggt, en del varmblodsmanar i dag är ju otroligt fula, långa och ovårdade. Inget ont om långa manar, men sköter man det inte bra ser de förjävliga ut rätt snabbt :S
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

en liten undran bara...
Om manen är bra som insektsskydd så borde väl alla hästar ha man på båda sidor:rofl:

Hobbyryttaren som stubbar sin ena halvblodshäst
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Klipp! Jag är av den åsikten att jag HATAR lång man på hästar, ser så OVÅRDAD ut. Hellre stubb än travar-lång-man. :angel:
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Jag har tre varmblodstravare som jag har stubbat. De passar olika bra i det. Men JAG tycker det är suveränt. Och väldigt charmigt! Jag skall fota i morgon, om det inte regnar.
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

Neeeeeeejjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Kan man? får man? vågar man?=)

pannkakssmet skrev:
Enligt mig så måste en häst ha grov hals för att passa i stubb, vilket få travare har.
Så nej för min del.

Håller med.
Trådskaparen: din häst har tunn och smal hals, stubbningen framhäver denna kantighet...
tycker inte heller att travare är fina i lång man - återigen, det framhäver den smala och ofta under hals tendensen de har.

bäst är att rycka manen kort, så att manen "lyfter" lite från mankammen. det tjockar till överlinjen och ser dessutom välvårdat ut!
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 191
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: Görel
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp