Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Red en äldre valack i dag som hade en väldigt bullrig mage, han fes också en hel del. I övrigt var han pigg och glad. Frågade ägaren...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Soffan74
·
J
Hästvård Jag har en arabkorsning på 12år. Han har normalt 37,2 i temp vilket är rätt lågt men iaf..igår ramlade han ihop när jag red...Fick upp...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: Madick
·
C
Hästvård Upptäckte häromdagen att min häst "möglar"! Nja, det gör han väl kanske inte, men det ser ungefär likadant ut. Han har vita fläckar på...
2
Svar
25
· Visningar
3 340
Senast: Curtis
·
Hästvård En FRÅGA - hur ska en fälld mjölktand se ut egentligen?? Jag har INGEN som helst aning whatsoever, helt rudis. Hittade dock första...
Svar
12
· Visningar
2 160
Hästvård Min 3-åring går fortfarande inne på nätterna men ändå är hon totalt uppäten av knott under magen/kring skapet. Jag är glad över att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: Corax
·
J
Hästvård Red ut på hästen imorse...När jag tog in honom var han lite slö men jag tänkte att det berodde på att det var på förmiddagen. När jag...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: jump_
·
M
Foder & Strö Ja det var just det som var frågan;)
Svar
1
· Visningar
880
Senast: SaraXX
·
C
Hästvård :( Måste bara fråga er som kan något om denna läskiga sjukdom:( 1.Hur smittsam är den?? vet ju att den är väldigt smittsam..men...
Svar
3
· Visningar
5 008
Senast: pewa
·
Hästvård Visste inte vart jag skulle sätta denna tråden, så jag sätter den här.. När jag rider min häst så rycker hon ofta i bettet. Även om jag...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Grålly
·
Hästvård vad ska man göra om en häst är stelare i ena sidan ?
2
Svar
22
· Visningar
2 471
Senast: Krulidut
·
Foder & Strö Ponnyn är Överviktig inte bara rund om magen utom har har valkar på ryggen och nacken ska vi inte tala om . Vad ska man ge en sådan...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har köpt en 30kg säck soja, de hade inte mindre förpackningar :crazy: Eftersom hästen endast ska få 100g/dag så lär det räcka läänge...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Hej hej! Idag har jag varit och köpt back on track till pållan (bandagepaddar), var nyss i stallet och lindade båda bakbenen (pga lite...
Svar
16
· Visningar
2 875
Senast: lalala
·
Foder & Strö Har hört att man kan ge vissa tillskott för ökad och mer tydlig brunst. Stämmer det? Vad kan man ge? Fungerar det verkligen?
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Bellini
·
C
Hästvård En kvinna i stallet ska sälja sin islandshästvalack pga av skilsmässa. De hade hittat en köpare och det blev spattröntgen. Hästen...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Sazalamel
·
L
Hästvård någon som vet om man kan ge bricanyl till hästar med hosta? tacksam för svar:rofl:
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Sazalamel
·
L
Hästvård någon som vet om bricanyl kan ges till häst mot hosta? tacksam för svar :rofl:
Svar
1
· Visningar
584
Senast: Kluns
·
L
Foder & Strö Hej..! Har en liten fråga.. Har upptäckt att min kompis häst vid ett flertal tillfällen, stannar vid leriga platser o käkar leran när...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Magnum
·
Hästvård Fasen, idag när jag tog in Carisma såg jag att ena benet var svullet som en melon. (okej, det var lite överdrivet sagt) Men det var...
Svar
9
· Visningar
797
Senast: attempt
·
S
Hästvård Ja, ni ser frågan i rubriken. Jag såg en dokumentär häromdan om en veterinär som jämförde syrehalten i bloden på en galopphäst efter en...
2
Svar
29
· Visningar
8 042
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp