Dåliga hovar...

Sv: Dåliga hovar...

Ska ta ett par bider på hennes ben och hovar och lägga ut dom..hovslagaren sak komma ut snart så jag tänkte få lägga in "före" och "efter" bilder när han varit här ...
Sen så sist hovslagaren var ut renskar han strålen så gott det gick, fanns/finns inte mycket att skära i. Sulan tror jag inte att han var i direkt, min fd hovslagare renskar den alltid ( hade helst sett att hon kunde komma ut fortsättningsvis men pga ändrade arbetsförhållanden har hon slutat :(). Sen så har hon en rak benställning, tror jag...

*grebbis* tack för jodopax-tipset. Ska genast pröva det, bara jag blir frisk nog att ta mig till stallet; Japp influensan/förkylningen fick mig :crazy: ...
 
Senast ändrad:
Sv: Dåliga hovar...

Min kompis har precis samma hovproblem!
Jag skulle tipsa att använda tjära!
:bump:
 
Sv: Dåliga hovar...

*Dags att väcka tråden till liv igen*

Så där ja... har tillslut lyckats ta ett par bilder på pållans ben och hovar, tyvärr kanske inte toppen vinklar och så men det kanske duger iaf. Det är knappt två veckor sedan omskoning, kan oxå tillägga att strålarna har blivit om möjligt lite bättre men är långt i från bra.

Feel free att kommentera...

Megan från vänster
Megan från höger
Fram från vänster
Bak från vänster
Fram från höger
Bak från höger
Höger fram under
Höger bak under
Vänster fram under
Vänster bak under

Hoppas någon har något bra att komma med...

OBS! Pållan e inte dräktig eller tjock bara gasig i magen, första dagen med grön gräs :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 899
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 041
Senast: Marvin
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
2 909
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp