Hehe, jo, såhär när man inte står där och sliter tussar ur håret med en sjuk häst i behov av vård i stallet så är det ganska roande =)
han har liksom "kontakter" med bönderna, så när SJV pressar honom får han raskt fram papper på att han minsann var hos gubben Nilsson och behandlade en sjuk kossa då, och då kan han såklart inte åka och kolla på några hästar inte".
SJV VET att han fejkar, men de beklagar bara och säger att de inte kommer åt honom "men han har inte så långt kvar till pensionen". Jaha, ska jag säga det till sjuka hästar då "håll ut ett tag, vet har bara fem år kvar till pensionen?" *sucka*
Mitt försäkringsbolag har gett upp. De ersätter numera svindyra jouravgifter oavsett om det var akut eller ej, för de vet att för att få vård inom rimlig tid måste jag endera åka till klinik på jourtid, eller så måste jag sitta och vänta X timmar tills det blir jourtid här, och hoppas det är angränsade distriktsveterinärområde som har jouren.
Just det sistnämnda fick jag göra när fölis fick lunginflammation. Vänta 12 timmar på att klockan skulle bli efter 18, då angränsande distrikt tack och lov hade jour.
Får jag ut vår distriktare så är han iofs inte till sås tor hjälp,, han är så hästrädd att det enda han gör (helst på tfn) är att skriva ut hippotrim för fem dagar. Så behöver någon hippotrim, så hojta *s*
Minns med nostalgisk sorg när jag bodde i en annan kommun, med en SUVERÄN distriktsveterinärstation. Man fick ALLTID ut veterinär inom en timme, ALLA veterinärer kan häst.