Switch och Cydectin?

Sv: Switch och Cydectin?

Jag kan rapportera att hästen verkar må bra så förmodligen var det inte skadligt. På honom i alla fall.
 
Sv: Switch och Cydectin?

Stackars dina pållar som verkar ha det riktigt jobbigt med insekterna!

Jag brukar ta Switch på min en gång på sommaren. Sedan sprayar jag med något som heter Equimin Sommarspray (turkosfärgad flaska inköpt på Eko). Det kan jag verkligen rekommendera, det är kanon!

Luktar inte så gott, typ tjära och mentol men effektivt är det. Jag sprayar honom på morgonen innan jag släpper ut honom. Hästflugorna vill inte ens landa på min häst när jag sprayat honom med det. Förut behövde han ha insektstäcke med hel hals på sommaren, nu kan han gå utan täcke när han är ute hela dagen.

Kan kanske vara ett tips att prova om du har en Eko butik i närheten!
 
Sv: Switch och Cydectin?

Varför har du inte täcke istället?

Jag avrådar verkligen från att använda salvor med tjära i på sommaren (tex Skillingaryd) då dom kokar och brinner hästen i solen, det är som att lägga sig och sola med vaselin... :crazy:
 
Sv: Switch och Cydectin?

jodå jag har täcke på dom oxå, men tycker det borde vara skönt o få gå utan nu när det e varmt. Men det kan ju vara för att edt e så fuktigt nu oxå. Equimin funkar inte, det har jag testat. Väntar fortfarande på svar från biofarmab, tycker det e konstigt dom inte svarar..
 
Sv: Switch och Cydectin?

Jag använder också switch, funkar skitbra!!:D
Men sen använder jag också ett medel som heter Zoroy (tror jag det stavas..:confused: ) Det smörjer jag in halsen, bringan, ganacherna, under juvret och i rumpan, runt ögonen och på mulen, osv, det är HELT SUVERÄNT!!!! Det är helt luktfritt, det är som en olja, ni vet hur våra kära pållar brukar se ut på brinan/halsen på sommaren....
som en jäkla tvättbräda helt knölig.... Det finns inte en tillstymmelse till bula på min älskling:D :D :D när jag använder det!
Jag smörjer ca var 3:e dag, lite beroende på vädret.
Den finns att köpa på Granngården, kostar lite men är defenitivt värt värtenda öre för hästarna slipper obehaget!!
 
Sv: Switch och Cydectin?

Min häst har fått reaktioner då jag använt switch och den där tjärsalvan skillinryd samtidigt, och då hittade jag flera andra som råkat ut för samma. Så jag tar aldrig SWITCH tillsammans med något annat preparat utan väntar en vecka eller så...
 

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
562
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp