Foderstat med gräs/bete i stället för hö/ensilage.

Sv: Foderstat med gräs/bete i stället för hö/ensilage.

BIMM skrev:
Gammelhästen får E-vit m. selen blandat med sitt foder. Unghästen får saltsten med selen.
Tack, då ska jag kolla efter saltstenen. :)
 
Sv: Foderstat med gräs/bete i stället för hö/ensilage.

Tack och perfekt. Han får 1 kg HH på morgonen och 3 kg till natten. Så då är det säkert alldeles lagom. Vi får prova och se hur det funkar.
 
Sv: Foderstat med gräs/bete i stället för hö/ensilage.

foldar skrev:
Halm är tyvärr inget alternativ. Han äter det inte. Men kan det vara ett alternativ att ge lusern eller horse hage? Jag ger inget kraftfoder alls.

Nej varför LUSERN? Ganska onödigt när gräset redan innehåller så högt proteinvärde. Ge bara vanligt hö i så fall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 245
Senast: Roheryn
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 506
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har en 17 åring i stallet som jag snart blir galen på! Räknar och räknar och räknar foderstat men inget passar. VAD är det jag missar i...
2
Svar
21
· Visningar
3 075
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp