Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en nu 13 månader gammal islandshingst. Är det för tidigt att kastrera honom nu?
Svar
6
· Visningar
981
Senast: savage
·
M
Foder & Strö Vart får man tag på det. Kan granngården ha det tro?
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: marina w
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett Appaloosa sto som är född -99. Hon har blivit mätt i vår till 140 cm. Men jag skulle vela veta om det är någon som vet...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Missestar
·
Hästvård Vi har för ett par veckor sedan tagit av täcket på hästen. Han går ute på dagarna och står inne om nätterna. Nästan direkt började han...
Svar
9
· Visningar
920
E
Foder & Strö JAG HAR EN LITEN FRÅGA,VAD ÄR SKILLANDE PÅ KROSSAD HAVRE O HEL HAVRE?? jO,JAG FATTAR JU ATT DE SER OLIKA UT HAHA MEN RENT NÄRINGS...
Svar
4
· Visningar
813
C
Hästvård Har en shettis som jag vid första anblick skulle säga att han har sommareksem. Nu har jag ingen jättevana av detta då jag inte haft...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Boj
·
L
Hästvård Nu får ni nog dagens asgarv men.... Min pappa jobbar mycket med dansgolv och hittade för många år sedan ett sorts isoleringsmaterial...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Minnaa
·
Hästvård Jag undrar om någon vet om en häst med ring kota måste gå med skor? Skall det vara special skor eller duger det med vanliga? Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö Funderar på att låta även tävlingsponnyn gå på bete i år men han har lätt för att lägga på sig. Hur mycket får dom egentligen i sig på...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Modest
·
Hästvård Har haft lite funderingar om styngflugan då Elvira visade sig ha en hel del larver som dog av Cydectinen jag gav för ett par veckor...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: pinky
·
Foder & Strö När hästen blir gammal och tänderna utnötta hur utfodrar man hästen bäst då? När höet blivit litet svårt att tugga de grova delarna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 910
Senast: Luna10
·
C
Hästvård Min fyra åring började med att bli snorig och sedan hostig, satte på honom ett täcke och lät honom gå ute då han snorade ännu mer på...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: chanolundsgard
·
T
Hästvård Kanske dum fråga men jag har fått totalt hjärnsläpp ang avmaskning... Jag får ursäkta mej med att hästen har varit ute på foder ett...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: jupiter-judex
·
U
Hästvård Hej! Jag kan få tag på ett stort sommarbete till min häst, väldigt nära där jag bor.. han skulle då få gå i samma hage som en massa...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 933
Senast: Gullan86
·
A
Hästvård Tror ni att man kan använda Switch Pour On trots att den passerat bäst före datum? Vad skulle kunna hända egentligen? Jag brukar bara...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: AnnikaH
·
E
Hästvård Min ponny har bröhat få vita fläckar över hela kroppen, hon har inte haft några eksem, skav eller sår. Fläckarna som kommer är ganska så...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: krambanan
·
Hästvård Min häst får något slags "liggsår" (ca.1 cm) på båda haserna, hon har ordentligt med spån MEN hon har en tendens att sprida ut spånet...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: snuffan
·
Foder & Strö Diskuterade detta med en jag känner o hon menade att hennes hästar blev lösa i magen av att äta blötlagt krafftfoder?! Jag förstår...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Pissenisse
·
Hästvård Jag fick ett svar på hudbiopsin på min häst idag och behöver hjälp att tyda det lite närmre:confused: .. Det står så här: Diffus...
Svar
5
· Visningar
2 144
Senast: mul
·
B
Hästvård DMSO (Dimethylsulfoxide) Någon som vet var man kan få tag på den här produkten i Sverige? Har hittat på naturensdroger.se, men...
Svar
7
· Visningar
2 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp