Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min häst har betett sig konstigt ett tag, varit spänd, stressad och inte varit sig själv i vissa perioder. Förra veckan upptäckte jag...
Svar
9
· Visningar
4 426
Senast: kajsakajsa
·
Foder & Strö Jag ska ev köpa en 1-årig hingst och funderar över detta med proteinintag mm. Han kommer att få fri tillgång (mer el mindre iaf) av hö... 2
Svar
21
· Visningar
5 866
Senast: Madick
·
N
Hästvård Har sett att det redan finns många trådar om detta men ingen om allt så jag tänkte att jag kan ju skriva en egen... Vitlök läste jag...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Nengirl
·
Hästvård Ett av mina föl har idag opererats för sin rejäla x-benthet. Såvitt jag förstått så är det en operation som oftast ger gott resultat...
Svar
12
· Visningar
4 767
Senast: Yasmine
·
Foder & Strö Jag har hört att om man ger hästen vitlök i fodret så hjälper det mot mygg och andra insekter. Är det nån som har provat det? Fungerar... 2
Svar
31
· Visningar
3 736
Senast: Nengirl
·
Hästvård Som ni kanske vet sedan tidigare tråd så har min pålla fått fång i år. Jag har filurat lite på att betäcka. Vågar man göra det på en...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Helan
·
P
Hästvård :eek: såg idag att min häst vaccination går ut på onsdag men som tur e så kan vi åka till en vet å vaccinera honom idag:) Men vi ska...
Svar
10
· Visningar
842
Senast: pollan
·
C
Hästvård Läser ibland i annonser: -Hästen är fullständigt vaccinerad mot hästhosta...vad betyder det? Vilket vaccin är det?? nybörjare som jag...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Idag hittade jag på vårt kallblodssto massor av knölar längs med hela svansroten. Dom såg ut som små anhopningar av mjäll, fast klumpar...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: waldorff
·
Foder & Strö hur gör ni när det gäller foder o tillskott? Jag undrar för jag vet inte hur jag ska göra. Min häst, klbtravare, ska ridas o köras...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Linda.B
·
A
Hästvård Vad har ni här för erfarenheter om GRIFFELBENSFRAKTURER ? Tacksam för alla svar ...
Svar
8
· Visningar
16 044
Senast: Fantasi
·
S
Hästvård i tisdags upptäckte ja att hästen var ganska rejält halt, ville helst inte stödja på ena frambenet när hon gick men kunde iallafall ta...
Svar
18
· Visningar
4 557
Senast: suisyola
·
Hästvård vet inte om det ligger rätt???är det någon som använt eller använder det, som vet något om det?? Jag har en häst som har alla symptom...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: ragge
·
M
Hästvård Köpte Probimin av vet när jag gav penicillin för att magen inte skulle balla ur. Sedan när jag fick fångfnatt vågade jag inte sluta med...
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: break_a_leg
·
Foder & Strö ska köpa en c-ponny som jag ska tävla rätt mycket med = en tävlingshäst. då undrar jag, vad ska jag fodra med? naturligtvis kollar jag...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: emilia_
·
Foder & Strö Planerar byta hösilage mot hö - hur gör man bäst övergången? Hur stora proportioner använder man innan hästen är tillvand på hö? Något...
Svar
19
· Visningar
1 639
Hästvård Hej! Min lilla älskling som blev min första häst och min läromästare är i slutet av dräktigheten. I november blev hon sparkad i ögat av...
Svar
9
· Visningar
5 221
Senast: waldorff
·
A
Hästvård Skulle gärna vilja veta om någon har lite erfarenhet av birkelandsfrakturer? Min 4-åring är opererad för en på höger bak för drygt 7...
Svar
17
· Visningar
6 351
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö vi hade en häst i stallet som blev förkyld...min arbetsgivare gav honom 1 msk curry 2 ggr/dag i 3 dagar sen va hästen frisk!!!Hon sa att...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Bellina
·
L
Foder & Strö Hejsan Har en varmblodig travare på snart 10 år som jag rider ca 5 ddgr i veckan. Han håller på att skolas om till ridhäst, så han... 2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka