Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Linda.B skrev:Att rapsoljan har negativ inverkan på nervsystemet har jag läst i flera böcker, hästtidningar (tyvärr vet jag ej vilka tidningar jag läst detta i) även veterinärer har jag hört påstå detta.
Hoppas du får fram någon information om det. Mvh Linda
lolo19 skrev:Hej! Okej.. vad är munkpeppar? Har inte hört det=)
Är det en vbl travare du har oxå?
Tack för ditt svar!
Linda.B skrev:Ett bra allternativ istället för havre är majsolja (ett par dl/dag), rapsoljan sägs ha en negativ inverkan på hästens nervsystem.
lolo19 skrev:Hejsan
Har en varmblodig travare på snart 10 år som jag rider ca 5 ddgr i veckan. Han håller på att skolas om till ridhäst, så han har inte så mkt rid muskler än så länge. Men det kommer, vi vill inte stressa.
Iaf så har han hittils ätit havre och betfor, kraft miner blå, samt nästan fri tillgång till hö. Han är bra i hullet och blank o fin i pälsen. När jag fick hem honom fick jag veta att han är lättfödd, och detta stämmer nog.
Han är väldigt pigg att rida, och jag tycker mej se en stissighet av havren i honom. Han får inte mkt havre, men ngt måste han ju ha. Nu slutar mitt stall med att ha havre och betfor som "en del i stallhyran", så nu måste man börja fixa sitt eget kraftfoder.
Betforn vill jag absolut fortsätta med, han fullkomligt älskar sin betfor=)
Men havren.. här skulle jag gärna vilja hitta ngn annan fodertyp. Det bör vara ngt som hjälper honom bygga muskler, men inte ngt som ger honom för mkt energi, han är redan så pigg. Kan Krafft vara ngt, grund kanske? Eller ngt helt annat?
Vad ger ni till era heta hästar?
MKT Tacksam för alla svar
/Lollo