Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kanske är en dum fråga det här. Är det någon skillnad på att ge ett kilo kraftfoder en gång per dag eller uppdelat på två gånger? Annat...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: _Runaway_
·
K
Foder & Strö Jag har precis köpt ett halvblod på 15 år som har fått glukosamin (Cortaflex) under några år. Trots detta fick han en...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: mirage
·
Hästvård Ja just det... det snackas så mycket om att analysera foder hit och dit (nu tycker jag inte att det är nå fel med det dock) men hur vet...
2
Svar
21
· Visningar
3 087
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av att använda munkorg på sin överviktiga ponny?Vi har en New Forestponny på foder och jag är lite orolig nu...
Svar
15
· Visningar
2 089
Senast: Kockan
·
Foder & Strö Mitt fölsto ger jag iofs kraftfoder och kan fylla påp mineraler där, men jag undrar om det finns tips på mineraler man kan ha på betet...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Welsh
·
Hästvård Är lärk giftigt för hästar?
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: åke
·
J
Hästvård Vid dagens middag så åt hästen sin havre i vanlig ordning och efter det så fick han äppelbitar. Då åt han bara lite och efter det så...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: maisan
·
C
Hästvård Kompisens häst trampade av sej skon vid ett 'race' i hagen för 2 dagar sedan & fick därmed ett rejält balltramp på ena benet fram. Det...
Svar
17
· Visningar
5 785
Senast: pollan
·
Hästvård Eg? Skulle ridit en häst på ridskolan idag som hade JÄTTEJÄTTEtjocka bakben Från hasen och ner var det som ja jämntjockt. Gick inte...
2
Svar
31
· Visningar
6 215
Senast: Luleå
·
B
Hästvård Hejsan igår så hade jag veterinären ute för att vaccinera och göra en besiktning på felicia. Men vi kunde inte slutföra besiktningen...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Blackfelicia
·
A
Hästvård Hej! Denna frågan riktar jag till alla er som har sto med eksem och har föl vid sidan. Använder ni eksemtäcke och har det hänt något som...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: Audur
·
T
Hästvård Är det någon som har tips om vad man kan gnida in träet i boxen/hagen med så inte pållen gnager upp allt...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: milly
·
Foder & Strö jag har ett fyraårigt arabsto som har väldigt tunn och kantig rygg och bakdel. har försökt i över två år nu med diverse olika...
2
Svar
24
· Visningar
2 731
Senast: milly
·
S
Hästvård vilket sorts solskydd är bäst till en rosa mule. Jag har aldrig haft en häst som haft de förut och det finns ju tusen olika märken...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: SomethingCorporate
·
Hästvård Är på gång att ta en valack på 15 år som har urkalkade strålben fram. Han är fd tävlingshäst, och får numera inte hoppa. Vad jag förstår...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Tussilago
·
V
Hästvård detta borde jag nog veta (:mad: :angel: ) men snälla beskriv hur gallor på benen kan se ut, har ingen arning vad gallor igentligen...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Fantasi
·
Hästvård Min D-ponny har ganska mycket mugg i karlederna fram. Nu idag markerade hon lite fram. Kan det bero på den? Hur ska man behandla mugg...
2
Svar
21
· Visningar
2 901
Senast: avemaria
·
J
Hästvård Nu skriver jag för tredje gången om samma häst :rofl: Hade ut vet igår och hon sa att det enda hon kunde hitta var att tarmarna var...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Ponnyn har fått knäledsinflammation. Kan det hjälpa till att linda med backontrack? Hur länge ska man använda dom innan det visar...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: pinky
·
Hästvård blir det jättefult att raka nu? växer det ut under sommaren eller tar det ända till hösten (vinterpälsen)? pållen (vbl) har så...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: panzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp