Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej! Ngn som kan berätta om hur ni verkar och skor era islänningar? Hur ofta och skiljer sig verkningen från verkning av andra...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: mazarein
·
Hästvård Vi ska åka till kliniken imorgon och röntga hästen, och åker vid sju-tiden. I vanliga fall brukar hästen få mat vid sju-tiden, men vi...
Svar
10
· Visningar
1 118
Senast: pollan
·
S
Hästvård hej! Jag ska ha en ponny i sommar och skulle behöva lite tips om hur jag ska vänja den vid det kraftiga sommarbetet vi har. Nu hos...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Mia_k
·
Foder & Strö Vad tycker ni om min kraftfoderplan? Morgonhinken 0,4kg krossat korn 0,05kg soja 0,02kg mineraler Efter ridning (på em nån gång...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Jenny1
·
C
Hästvård Någon som har hsät med astma och allergibesvär? i så fall hur yttrar sig besvären och vad gör ni för att lindra de? börjar misstänka att...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: chanolundsgard
·
Hästvård Har länge märkt på häsaten att innan ridning är hans hovar ljumna/varma, men efter är de iskalla. Jag tycker det borde vara tvärtom...
Svar
5
· Visningar
1 984
Senast: timotej
·
Hästvård Vet inte om jag hamnat i rätt forum , men jag undrar om det är någon som vet om man kan koka mässingbett? Vet ju att man kan koka "...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Modest
·
Foder & Strö Om man bor i mellansverige och har ganska bra bete? anledningen att jag frågar är att vi har topp silage värdemässigt som vi fodrat...
2
Svar
27
· Visningar
4 610
Senast: Coffeaclub
·
M
Hästvård Man vet ju som sagt att knott kan göra skada på hästen. Nu har här börjat bli jättemycket knott. Sprayar häatarna innan kvällen men...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: hillevie
·
A
Hästvård Hej jag har två hästar som inte är vaccinerade mot hästinfluensa eftersom jag tidigare bott ensam ute på en ö med dem. Nu har vi dock...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: Teodora
·
Hästvård Nu ska snart stoet iväg till hingst igen och då ska ju fölet med. Vi har provlastat honom och det går mycket bra, men nu till frågan...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: fia0
·
X
Foder & Strö Kan någon rekommendera ett bra grovfoder till ponnyer. Jag har ledsnat på dåligt hö, och ponnyerna har blivit lite känsliga för damm...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: XxXxX
·
K
Hästvård Hej är det någon som har tips på hur man får tillbaka hullet över ryggen på en häst? Har två stycken hästar som har magrat av över...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: kajvinden90
·
B
Hästvård För ett par dagar sen så skrev jag om att min häst har åkt på en kraftig kotledsinflammation höger fram, och veterinären sa att hon ska...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Blackfelicia
·
Hästvård kan man skicka sin häst på vintervila? är 2 månader för lång tid? jag har stått på ställe utan volt å ridhus, inge kul å halka runt...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Messy
·
Hästvård Har nu två fånghästar som inte kan gå på bete sommartid. Funderar på hur vi ska kunna göra en så bra hage som möjligt för hästarna i...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Geisli
·
Hästvård skriver härmed..eftersom ajg måset ringa hovslagaren idag..så ådet är lita akut..! vet ej om ajg lägger tråden rätt.. flyttade den...
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Sparf
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur länge krafft protein håller sig fräscht? Jag har en halv säck kvar som jag förvarar torrt, i en fodertunna. Inköpt i...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: lill_flesky
·
L
Foder & Strö Ska om några veckor släppa mina hästar på bete.. Har en unghäst, newforest på 1 år och jag undrar om jag ska ge henne något kraftfoder...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: monell
·
Hästvård Här kommer en kanske något udda fråga. Mitt sto har något som liknar finnar (endast nån åt gången)kring vaginalöppningen. När man...
Svar
5
· Visningar
797
Senast: Moheed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp