Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej! Jag har en liten fråga. Skimmlar drabbas ju rätt ofta av melanom - skimmelsjukan. Jag har själv en skimmel och är lite orolig...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: Tora
·
Hästvård I veckan som gått har ytterligare två hästar i min bekantskapskrets drabbats av fång och jag har hört från flera håll folk säga att...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: axel
·
S
Hästvård min mammas häst ska röntgas och om hon har en lös benbit, vilket vi misstänker, så ska hon opereras.. någon som vet ungefärligt pris på...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: Gnarpis
·
Foder & Strö undrar hur mkt vetekli man kan ge som mest??vet en som gav sin häst 1 1/2 liter innan det va blött, sen gav hon 1/2 lite torrt...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Linda.B
·
J
Foder & Strö Ponnyryttare, vad ger ni eran ponny för kraftfoder? Vad tycker ni om det? Vilken mängd ger ni mm. Jag har provat på Krafft ponny och...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: Linda.B
·
S
Hästvård Hur gör man enklast ett sol/regnskydd att ha ute i hagen? Det ska vara enkelt att göra. Några förslag? Min stackars pålle håller på att...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: snofflan
·
I
Hästvård Jag har en fråga, vet ni om kolik är ärftligt? Har ni erfarenhet av detta? Varför jag frågar är för att jag har nyss köpt ett ungsto som...
Svar
0
· Visningar
2 005
Senast: IslandsMalin
·
A
Hästvård Ngn som vet när testiklarna på pojkarna ska ha "trillat ner"? Mn pojk är född 05 i april och vi kan bara "ana" att det finns...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: linafina
·
B
Hästvård jag behöver råd från någon som har erfarenhet av ringskor. Sätter man på ringskor efter en knäledsinflamation? Eller ska det till...
Svar
16
· Visningar
2 275
Senast: Buster2005
·
S
Hästvård Har en häst som har nu under en längre tid (3 veckor) varit lite halvtaskig i magen (efter att han har fått gått ut på grönt). Han står...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: Klarsson
·
A
Foder & Strö Min häst har blivit på tok för rund om magen på senaste tiden :smirk: Det beror säkert till stor del på att han inte längre kan...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: Love_Maya
·
C
Hästvård Skulle ingen kunna lägga in lite bilder på era hästars hovar? Skulle nämligen vilja jämföra dem med mina hästars hovar:angel: Min...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: CarolineB
·
Foder & Strö Hej vad tycker ni som använder detta foder om det för och nackdelar.
Svar
1
· Visningar
627
T
Hästvård Hade en rätt intressant "disskution" om skoning med en kille jag träffade på Häst expot, han påstod att när man är så kräsen som jag... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 532
Senast: mizz
·
Hästvård Vad gör ni med man och svans på era hästar och HUR gör ni? Nyfiken! Jag antingen rycker med händerna, trimmar med trimkniv eller...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: Bison
·
F
Foder & Strö Varför ger man betfor, alltså vad är det för effekt fodret ger?
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: Mitrolle
·
A
Hästvård Har precis fått hem ett äldre varmblodssto på foder. Upptäckte precis att hon tappar pälsen på olika ställen på benen. Kala fläckar som...
Svar
7
· Visningar
3 505
Senast: ankina
·
C
Hästvård 1 gång och då en lindrig en (visade bara hälta efter böjprov)?Dessutom utan pålagringar på skelettet och hästen är bara 8 år. Verkar ju...
Svar
6
· Visningar
2 280
Senast: Mitrolle
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har köpt Sojamjöl till min pålle som har svårt att gå upp i vikt, jag fick det rådet av vet. + 2 kompisar. Hur mycket ska man... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 741
Senast: Love_Maya
·
K
Hästvård Vad gör ni med "fästingbett" alltså när man tagit bort fästingen. Tvättar ni med något särskilt eller låter ni det bara vara? Jag har...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?