Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min ponny fick fång för ca 3 veckor sedan o vi åkte direkt ner till Helsingborg djursjukhus med henne. Hon röntgades o de tog av skorna...
Svar
5
· Visningar
6 018
Senast: cajsa
·
Foder & Strö Har planer på att köpa ett föl. Troligen har stoet inte fått mer än hö och ev kornkross under sin dräktighet. Min fråga är nu om fölet...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Madick
·
S
Hästvård Jag vill väl mest ha lite olika synpunkter och tips på en möjlighet som jag har framför mig.. Vill se om det verkligen kan fungera...
Svar
15
· Visningar
982
E
Hästvård Om hästen är stel i nacken (bakom öronen) och i musklerna precis bakom sadeln, är det sviterna efter ridning i en felaktig form eller...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Egonson
·
C
Foder & Strö Skall man ge hästar extra salt i fodret? saltstenen finns ju men det är inte alla hästar som slickar på den, om de har saltbrist och...
2
Svar
23
· Visningar
1 775
Senast: Narcissa
·
N
Hästvård hejsan! jag undrar hur de flesta anser att man ska göra med täckena så här års. För min egen del ser jag det som en självklarhet att...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 522
Senast: holmaracing
·
Hästvård Jag lånar en häst som tidigare tävlat framgångsrikt både i dressyr och hoppning, men som stått i över ett år för hälta på ena bak. Han...
Svar
16
· Visningar
2 375
Senast: mumrikan
·
Foder & Strö Först tänkte jag fråga var, hur och när man kan lämna in hö för analys och vad kostar det? Sen undrar jag hur jag räknar åtgång med...
Svar
13
· Visningar
964
Hästvård Tar det för en häst att börja tappa muskler, kondition mm? Min häst har vart halt i ca 2 - tre veckor, Hur ska jag sätta igång honom...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: mackan
·
K
Hästvård Min häst har betett sig konstigt ett tag, varit spänd, stressad och inte varit sig själv i vissa perioder. Förra veckan upptäckte jag...
Svar
9
· Visningar
4 381
Senast: kajsakajsa
·
Foder & Strö Jag ska ev köpa en 1-årig hingst och funderar över detta med proteinintag mm. Han kommer att få fri tillgång (mer el mindre iaf) av hö...
2
Svar
21
· Visningar
5 766
Senast: Madick
·
N
Hästvård Har sett att det redan finns många trådar om detta men ingen om allt så jag tänkte att jag kan ju skriva en egen... Vitlök läste jag...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Nengirl
·
Hästvård Ett av mina föl har idag opererats för sin rejäla x-benthet. Såvitt jag förstått så är det en operation som oftast ger gott resultat...
Svar
12
· Visningar
4 725
Senast: Yasmine
·
Foder & Strö Jag har hört att om man ger hästen vitlök i fodret så hjälper det mot mygg och andra insekter. Är det nån som har provat det? Fungerar...
2
Svar
31
· Visningar
3 647
Senast: Nengirl
·
Hästvård Som ni kanske vet sedan tidigare tråd så har min pålla fått fång i år. Jag har filurat lite på att betäcka. Vågar man göra det på en...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Helan
·
P
Hästvård :eek: såg idag att min häst vaccination går ut på onsdag men som tur e så kan vi åka till en vet å vaccinera honom idag:) Men vi ska...
Svar
10
· Visningar
807
Senast: pollan
·
C
Hästvård Läser ibland i annonser: -Hästen är fullständigt vaccinerad mot hästhosta...vad betyder det? Vilket vaccin är det?? nybörjare som jag...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Idag hittade jag på vårt kallblodssto massor av knölar längs med hela svansroten. Dom såg ut som små anhopningar av mjäll, fast klumpar...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: waldorff
·
Foder & Strö hur gör ni när det gäller foder o tillskott? Jag undrar för jag vet inte hur jag ska göra. Min häst, klbtravare, ska ridas o köras...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Linda.B
·
A
Hästvård Vad har ni här för erfarenheter om GRIFFELBENSFRAKTURER ? Tacksam för alla svar ...
Svar
8
· Visningar
15 899
Senast: Fantasi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp