Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag bara undrar men har man inte lagt alldeles för stor vikt på foderstater hit óch dit?Hur många räknar ut en exakt diet?Gör vi så med... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 807
Senast: Boj
·
A
Hästvård Jag blir förvirrad på det här med tandläkare till häst! Hur är det egentligen - finns det verkligen tandläkare som använder rasp?!? Jag...
Svar
18
· Visningar
1 462
T
Foder & Strö Det hö vi ska ha är slaget sedan ett par dagar. Vad tror ni om innehållet, blir proteinet för högt? Vad gör jag åt det om det är...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: åsnan
·
Foder & Strö Troligen så kommer jag att vara tvungen attt stödfodra med någon form av kraftfoder i sommar då min åring är lite väl tunn. Vad för... 2
Svar
27
· Visningar
2 706
Senast: Fellow04
·
Foder & Strö Jag vet inte om denna tråden ligger rätt, men efter som det handlar om vad hästen äter ¨så tycker jag att den passar på foder. :p...
Svar
4
· Visningar
2 069
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Hur långt innan ett köp ska hästen besiktigas?? Har 1v eller 1 dag cirkulerande i huvudet. Men det kanske inte är någon tidsgräns...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: orion_x
·
Hästvård Hur mkt har ni fått betala för att tandläkaren bara kollat på tänderna?
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: Megs
·
R
Hästvård Slår ni fast skon själva och rider sedan, eller låter ni bli att rida tills hovslagaren hinner komma ut? Själv föredrar jag att inte... 2
Svar
24
· Visningar
1 608
Senast: MaLu
·
Foder & Strö Vad får era för mat på sommarbete förutom gräs och varför? 2
Svar
23
· Visningar
1 829
Senast: Gnist
·
E
Hästvård hej:) jag vet inte riktigt hur jag ska göra. min häst började gå lite konstigt förra veckan, inte halt eller så men hon tog licksom...
Svar
9
· Visningar
811
Senast: Lena_B
·
C
Hästvård Jag har bara ägt mitt halvblod i ca 3 månader men under den tiden har hon tappat eller "knixat" till skon hela FEM gånger, alla gånger...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Alazan
·
S
Hästvård Hallå...Undrar om nån vet hur man får bort "hömage" på hästar? (också kallad Gasmage elr gräsmage) min plutt har nämligen de..:angel:
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: SirWillgott
·
S
Hästvård Lilla gumman är bromsbiten på spenarna! Hur skyddar jag dem? Hon blir inte biten någon annan stans och flugorna verkar inte besvära...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: månFare
·
J
Foder & Strö Hej alla bukefalare!! Min häst går just nu på kraft grund men jag vill byta till havre och kornkross (hälften/hälften). Tänkte göra...
Svar
1
· Visningar
586
Hästvård Om man lindat benen med elstiska lindor med liniment under i några dagar, är det farligt? Jag har lindat min hästs ben nu i en vecka... 2
Svar
24
· Visningar
3 977
Senast: Minnaa
·
L
Hästvård Berätta lite om era kolikhästar? Var det jätteallvarligt? Klara dom sig? Fick dom några men av det? Just nu sitter jag och vakar över...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Noen hevder på stallen om at hvis pelletsen ligger i vann mer enn 30 minutter så begynner den å rutne?? Bekreftelser/ avkreftelser???
Svar
2
· Visningar
819
Senast: suisyola
·
G
Hästvård Tänkte bara höra om detta skulle kunna ha något samband? Min häst sparkar ganska mycket och hårt i boxväggen med bakbenen...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Gitania
·
Hästvård Brukar ni tvätta ur stallet på sommaren? Hur? Om inte; mokar ni ens ur boxarna? Låter ni stallet vila under sommaren eller är det...
Svar
12
· Visningar
4 422
Senast: Widerberg
·
Hästvård Hej. Jag undrar: Är det någon som vet om MD är samma sorts insektsmedel som MDx :confused: Såg att någon här på Buke rekommenderade...
Svar
3
· Visningar
1 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka