Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Skyddar flugtäcke hästen mot stekande sol eller blir den bara ännu varmare? Tycker att min häst verkar plågad av hettan och det är...
Svar
15
· Visningar
3 211
Senast: tgd
·
Hästvård Hur vanligt är det? Är det då belastningsfång som är vanligast? Det är värt att ge hästen den tid som den behöver för att inte få...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: knyttet
·
Hästvård Ursäkta Tynna att jag skriver om din häst :angel: I stallet har vi alltså en 6-årig arabvalack som alla trodde hade erlichia. Vi... 2
Svar
34
· Visningar
3 151
Senast: _L_
·
R
Hästvård Visste inte var denna tråden skulle placeras, så jag sätter den här. Orkar dessutom inte göra flera trådar, då det är så mkt jag undrar...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Lite nyfiken hur ni ser på vargtänder som inte orsakar besvär? Tar ni bort dem ändå, eller väntar tills de ev ger problem (och ge de... 2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: miiah
·
Q
Hästvård Vad är egentligen det, och hur/kan det påverka hästen?
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Lejonelle
·
1
Hästvård Jag har ett svårt dilemma och uppskattar tips och råd. Jag ägen ett 19-årigt fullblod som jag själv inte har tiden för. Just nu går han...
Svar
12
· Visningar
1 799
Hästvård Ni som står i tex kollektiv stall... informerar ni alla innan ni rör om i flockarna, tex tar bort hästar eller släpper till hästar? Om...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: mackan
·
Hästvård står i val och kval att köpa mig en ettårig hingst,men problemet är att den nuvarande ägaren hade varit in och skulle kastrera för ca...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hallå! Undrar bara om det är bara min häst som blir alldeles knäpp i huvudet av betfor.. Vore även skoj om nån kunde förlöara...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Lavinia
·
C
Hästvård Hej! Om man lägger handen på ryggen eller manken på en ponny jag känner så "ryster" den pricis som de gör när det landar en fluga på...
Svar
7
· Visningar
2 228
Senast: chilipop
·
Hästvård jag har en d-ponny valack som snubblade när jag galopperade på en grusväg och sedan dess så har han haltat när man travar på grus..han...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Nu vill jag ha tecken på halsinfektion! Som man kan kolla själv då. Hästen i fråga har hostat en längre tid, trots att ingen annan i...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: acrazyone
·
C
Foder & Strö Hej! Jag och min familj har beslutat att vi ska flytta ihop två mål/foderomgångarm till en! Hur ska vi göra för att slå ihop dem och hur...
Svar
7
· Visningar
771
Senast: arabia
·
H
Hästvård För ett år sen ungefär hade min häst två knutor under sadelen men nu har han fått nästan 6-8 på varje sida??? Och sebn vet jag inte om...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: High_Fever
·
O
Hästvård Funderar på en sak. jag vet ett stall där det står en dressyrryttare och en hoppryttare som har lite olika upplägg på träning av sina...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: palle
·
M
Hästvård Hur länge har ni ute era hästar per dag ? 2
Svar
33
· Visningar
1 934
Senast: zillax89
·
A
Foder & Strö Hejsan, nu är det såhär att jag funderar på att ge min häst hösilage istället för hö. men hur länge kan en bal vara öppen utan att bli... 2
Svar
38
· Visningar
2 724
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag glömde de förbaskade avmaskningssprutorna i bilen och ni vet ju hur varmt det varit idag... Är det helt verkningslöst nu eller kan...
Svar
4
· Visningar
800
W
Hästvård Är det någon som vet om det finns någon som helst biologisk mening med dom olika parasiter våra hästar dras med?Det brukar ju finnas en...
Svar
6
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka