Hur länge?

Sv: Hur länge?

På vardagarna är hästarna ute från kl 06.30 till ca 17.00
på helgerna är hästarna ute från ca 08.30 till ca 18.30
 
Sv: Hur länge?

anhe skrev:
Nu när vädret börjar bli trevligt och det är ljust länge går dom ut vid 6.30-7.00 och in vid 19.00-19.30 (åhh nej :eek: det är ju mer än 12 timmar, måste ut och skynda mig snickra ihop ett vindskydd :devil: :angel: )

Mina går ute 11 timmar och 59 minuter:D

Allvarligt, de brukar komma ut vid 7.30 (förutom när jag jobbar dagpass för då blir det en timma tidigare). Jag tar in dem någon gång mellan 18 och 19 (och ibland tidigare om vädret är för jäkligt), men efterhand som det blir ljusare kvällar (och förhoppningsvis bättre väder) kommer de att gå ute längre på kvällen.
De står i uteboxar med tre väggar och tak samt en 140 cm hög framkant, så frisk luft får de hela dygnet.

Immer
 
Sv: Hur länge?

Själv har jag ute dem ca 07.00 - 19.00 på vintrarna och dygnet runt sedan 1½ månad tillbaka. De har träd att skydda sig under, och stora, fina hagar. Och de mår bra! Man ska ju alltid försöka ha ute hästarna så länge som möjligt.
 
Sv: Hur länge?

miss_nannis skrev:
Hur länge har ni ute era hästar per dag ?

På vintern mellan kl 7.00 ca till och med ca 18.30-1900.

På våren/försommaren när det kommit lite gräs mellan ca 7.00 till ca 21.00

På sommaren (fr om idag :) ) ute hela dygnet. Vi stallar inte in dem förrän slutet på september ungefär, beror lite på vädret.
 
Sv: Hur länge?

Så länge det finns bete så är dom ute dygnet runt:)
På vintern beror det lite på vädret, men oftast är dom ute runt 10-12 timmar.
 
Sv: Hur länge?

Min går ute mellan 7-16, nu mellan 7-20.
Åker på "semester" sista juni, då blir det dygnet runt ute:idea:
 
Sv: Hur länge?

Nu på sommaren dygnet runt:rofl: då jag har honom hemma:D
på vintern får dem mat vid 6.00 och går ut runt 8.00 och in vid 17.00 beroende på väder.
 
Sv: Hur länge?

Dygnet runt nu!

Står tyvärr inackorderad i ett stall där dom på vintern är ute mellan 9 och 15 el. 16! Aldeles för kort!!!! Jag längtar tills jag har pluggat färdigt och kan flytta=LÖSDRIFT!

SaraXX
 
Sv: Hur länge?

Just nu går mina hästar på lösdrift, innan gick de väl ute...15h... på vintern...MINST 12h, beroende på vädret, de ställer sig vid grinden när de vill in.
Men skall ha lösdrift här hemma nu också så fort de kommer hem från sommarbetet då den lille har fått luftvägsbesvär, lösdrift är det bästa tycker jag ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Sirap
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
629
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp