Sadel knurot? eller ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare High_Fever
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 797
H

High_Fever

För ett år sen ungefär hade min häst två knutor under sadelen men nu har han fått nästan 6-8 på varje sida??? Och sebn vet jag inte om han har lite på rumpan och framme vid halsen ? :crazy:

HJÄLP MIG SNÄLLA . Ge tips vet ni någon som har eller haft?

Sv: Sadel knurot? eller ?

Min häst hade knutor precis i sadelläget och veterinären sa att det troligen var en reaktion på svett o smuts i kombination och att vi skulle vara noga med att byta ut till ren vojlock ofta.

Knutorna har helt försvunnit nu sommartid när vi slutade använda regntäcke så användande av täcke kan säkert också inverka negativt.
Nu har ju din på hals o rumpa också så det är kanske inte samma sort förstås. Reaktion på för mycket protein har jag också hört kan ta form av knutor. Kraftigt bete?

Sen är det ju all roliga insekter...

Sv: Sadel knurot? eller ?

Tack så mkt.
men trejak du ? mm jag vet inte om det är för krasftigt bete för han men vad ska jag då gör om det är de som är felet?

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
999
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka