Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Nu måste jag höra med er andra som har 4 åringar. Hur mycket vilar era 4 åringar? Sätter ni av dom hela sommaren eller låter ni dom...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Kompisens sto befarar ha sträckt sig då hon visade hälta i ena fram igår... ingen värme, ingen svullnad, ingen puls, vare sig i ben...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: mackan
·
Hästvård I natt har jag legat och vridit och vänt på mig med en stor orosklump i magen. Min fånghäst (anfall sedan v 43, igångsatt sedan några...
Svar
14
· Visningar
3 147
Senast: cassina
·
Hästvård Hej! Vad tycker ni om de här bilderna då? Ganska ruggig rotation va? :( Höger fram :crazy: kan ju lägga in en på höger bak...
Svar
17
· Visningar
2 166
Senast: axel
·
Hästvård Har du flugtäcke till din häst? I så fall vilket? Är det bra/dåligt? Skulle vilja ha ett Horseware Amigo till min mycket känsliga...
Svar
11
· Visningar
3 706
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har skadat ytliga böjsenan, det blir minst 3 månader kovalecens, förmodligen längre. Han har blivit behandlad med sprutor, ska...
Svar
9
· Visningar
5 485
Senast: Charlotta
·
Hästvård Vet inte om jag placerar tråden rätt här?? Behöver ösa ur mig....Men vet inte var jag ska börja. Hästen skadad sen 12 april, VÄLDIGT...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 425
Senast: Gnarpis
·
M
Foder & Strö Hej! Fick analysen idag på höet vi ska ha i sommar. Det var riktigt bra, så egentligen skulle dom klara sig gott på det och lite...
Svar
17
· Visningar
1 170
Senast: Gnarpis
·
Foder & Strö Funderar lite på att börja ge hästen (fånghäst) Speedi Beet, och minska på Kraften, som ju faktiskt (tack HH) innehåller mer onyttigt än...
Svar
14
· Visningar
4 785
Senast: arabia
·
S
Hästvård Hej! Jag har en liten fråga. Skimmlar drabbas ju rätt ofta av melanom - skimmelsjukan. Jag har själv en skimmel och är lite orolig...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Tora
·
Hästvård I veckan som gått har ytterligare två hästar i min bekantskapskrets drabbats av fång och jag har hört från flera håll folk säga att...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: axel
·
S
Hästvård min mammas häst ska röntgas och om hon har en lös benbit, vilket vi misstänker, så ska hon opereras.. någon som vet ungefärligt pris på...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: Gnarpis
·
Foder & Strö undrar hur mkt vetekli man kan ge som mest??vet en som gav sin häst 1 1/2 liter innan det va blött, sen gav hon 1/2 lite torrt...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Linda.B
·
J
Foder & Strö Ponnyryttare, vad ger ni eran ponny för kraftfoder? Vad tycker ni om det? Vilken mängd ger ni mm. Jag har provat på Krafft ponny och...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Linda.B
·
S
Hästvård Hur gör man enklast ett sol/regnskydd att ha ute i hagen? Det ska vara enkelt att göra. Några förslag? Min stackars pålle håller på att...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: snofflan
·
I
Hästvård Jag har en fråga, vet ni om kolik är ärftligt? Har ni erfarenhet av detta? Varför jag frågar är för att jag har nyss köpt ett ungsto som...
Svar
0
· Visningar
1 990
Senast: IslandsMalin
·
A
Hästvård Ngn som vet när testiklarna på pojkarna ska ha "trillat ner"? Mn pojk är född 05 i april och vi kan bara "ana" att det finns...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: linafina
·
B
Hästvård jag behöver råd från någon som har erfarenhet av ringskor. Sätter man på ringskor efter en knäledsinflamation? Eller ska det till...
Svar
16
· Visningar
2 224
Senast: Buster2005
·
S
Hästvård Har en häst som har nu under en längre tid (3 veckor) varit lite halvtaskig i magen (efter att han har fått gått ut på grönt). Han står...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: Klarsson
·
A
Foder & Strö Min häst har blivit på tok för rund om magen på senaste tiden :smirk: Det beror säkert till stor del på att han inte längre kan...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp