Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Behöver kloka buke-råd!!:bow: Hur håller man vikten på en häst som på veterinärs ordination endast ska gå i hage? Hon går ute dygnet...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Vinja
·
Hästvård Bör man låta hovslagaren komma oftare om hästen fått fång? Glömde fråga hovis när han var här.
Svar
3
· Visningar
761
Senast: alis97
·
Hästvård Min ponny (islänning) har aldrig haft eksem förut, men varit väldigt knottkänslig och fått små hårda bulor överallt av knotten. men det...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Filippan
·
E
Hästvård Min unghäst har en lätt utåtriktande högerframhov. Kommer detta att belasta hästens ben senare vid ridning, bör det eller går det över...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Mitrolle
·
F
Hästvård OK! Efter ett klinikbesök för ca 3 veckor sedan med urkarvning, palpering samt gipsning av hov trodde jag att vi skulle se en...
Svar
10
· Visningar
1 639
Senast: axel
·
F
Foder & Strö Mina hästar fâr av fodernisse en pellets för sporthästar(behöver ej ge extra vitaminer o mineraler) samt mkt hö. I Sverige vill jag...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag har lite frågor till er som använder basiblock. Hur tycker ni produkten är? Äter hästarna jätte mycket av det eller avtar det efter...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: ang
·
D
Foder & Strö Hej! Vet inte om jag är på rätt tråd, men undrar om ni har någon erfarenhet om hur man bäst bantar en stor, kraftigt byggd häst? Han är...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar bara vad ni gör om hästern visar hälta vid böjprov men är helt frisk och sund annars. Går ni till vetrinären för råd...
Svar
7
· Visningar
847
Senast: _Sarah_
·
Hästvård denna försäkringsdjungel... har ena hästen i folksam,och jag kan ej byta bolag eller höja försäkringen på henne,för hon är över 16...
Svar
12
· Visningar
1 037
Hästvård Jag har ju försökt leta efter ett halstäcke/svanskappa som man kan ha på hästen utan att behöva ha täcke tillsammans med det. Det är...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: Yrja
·
Y
Foder & Strö Det har dykt upp betfor utan melass och lusern utan melass har jag sett. Hur stora mängder innehåller den vanliga betforn och lusernen...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Oggie
·
P
Hästvård Om jag ska skaffa foderhäst och har räknat på detta lite och kommit fram till detta / månad : 1000 / stallhyra 600 / hovslagare (...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: pooutinoouti
·
P
Hästvård Jag skall börja sätta igång "min" häst nu efter en skada i vintras. Jag skall börja när skolan slutar alltså mitten av v.26. Den har...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: pooutinoouti
·
J
Hästvård Och hästen är inte speciellt dålig. Jag har bara haft en diffus känsla av att något varit fel under vintern. Är det vanligt med så...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: janta
·
E
Hästvård Min 3-åriga hbl valack har gallor (inte stoora men du ser tydligt och väldigt mjuka) i båda bakknän- insida och lite i båda kotor bak...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: calfboy
·
Foder & Strö Min häst får Bioglucomin (Stavas?) både i morgon och kvälls fodret som det står att man ska göra på burken. Men nu ska hon iväg på bete...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Zandrah
·
E
Hästvård Hur gör ni för att få så lite fästingar som möjligt? Min får vitlökspulver men han får ändå små-fästingar på mulen.Som tur är verkar...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Yrja
·
C
Hästvård hästen jag skall köpa har opererat gomseglet.. kan de vara några problem att ha hästen som ridhäst i framtiden? (varit travhäst)...
Svar
2
· Visningar
4 402
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård Idag var fabbe halt. Han har inte varit halt på dom 3 åren jag har haft honom, hoppas verkilgen att det inte är nått. Jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka