Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hejsan, jag undrar lite om vad en D-ponny behöver för foder? Nu pratar jag om vår, höst vinter alltså inte om betesperioden. Rids ca...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: pinky
·
B
Hästvård Skulle vilja få lite tips vad man kan göra när hästen har galor. De är hårda när hon står inne. Blir bättre när hon går i hagen och...
Svar
12
· Visningar
1 386
Senast: Becca85
·
Hästvård vad kan detta bero på? Han är inte varm eller svullen någonstans, lite gallig båda bak. Ömmar inte inte i ryggen eller muskulaturen i...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Zandrah
·
Hästvård Någon som är nyfiken??? Pga av upprepade tillfällen med fång och kolik har jag nu tagit blodprov för bandmask. Fick svaret igår... 2
Svar
23
· Visningar
4 698
Senast: milly
·
L
Hästvård Hörde att man kunde blanda Virkon S med vatten i en sprayflaska och spraya på de utsatta området och förhindra mugg.. Är det någon som...
Svar
18
· Visningar
1 897
Senast: Double hastagare
·
Hästvård http://www.zippyvideos.com/5585887025376506/film/*nikkiofabian Det är från betes släppet 3/6-06.
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Nora
·
H
Hästvård Hej! Jag planerar att skaffa häst snart :) Jag har inte hittat exakt vilken häst det blir, men åker runt och provrider för...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Double hastagare
·
Hästvård Unghästen är tandkollad UA för 1½ vecka sen, men har de senaste 2 - 3 dagarna haft svårt att tugga. Kollat i munnen men inte sett något...
Svar
9
· Visningar
3 858
Svar
12
· Visningar
2 386
Senast: Royal_724
·
B
Hästvård Jag har fått ett tips om häst som är till salu och som ska vara väldigt snäll! Han är 13 år och svensk född eksem fri , trafiksäker...
Svar
3
· Visningar
4 395
Senast: Bjäbban
·
T
Foder & Strö lämnar er häst under 13 h boxvistelse? Sedan hästarna släpptes i sommarhagen för ca 1 vecka sen finns totalt ca 4 små svarta högar i...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: cristobal
·
Hästvård Kan man använda hippotrim på huden å häst? På ex muggliknande, svampliknade krustor? Har för mig att det ges oralt? :confused: miagi
Svar
5
· Visningar
3 001
Senast: stommen
·
A
Hästvård vad menas med att hästen är paralellförskjuten? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: nässla
·
Foder & Strö Letat i gamla trådar men hittade inte nått svar. Min ponny får gurkmeja i maten för sina leder. Som ni säkert märkt (ni som använt...
Svar
10
· Visningar
1 912
Senast: mirjada
·
Hästvård Min häst fick fång för ca 5 veckor sedan. Hon går fortfarande på 1 påse butta om dagen. Jag hittar fortfarande puls och blodådran som...
Svar
10
· Visningar
1 608
Senast: krullidutt
·
R
Hästvård Har idag tagit bort en vargtand och slipat ner en hake på min häst. Vargtanden är antagligen anledningen till att min häst har varit...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Borkan
·
Hästvård alltså man kan ju börja fundera..? hur många är det inte bara här inne på buke som tros ha en ren häst,men efter böjprov visat halta... 2
Svar
32
· Visningar
2 641
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ska tävla på lördag och tvättade nhästen som rutin idag. Men hjälp, han var full med fet RB 86 i pälsen :eek: Senaste dygnen har vi...
Svar
6
· Visningar
722
Senast: åke
·
F
Foder & Strö jag har för mig att jag såg en tråd ang. detta men hittade den inte när jag sökte. Jag har märkt nu, de te senaste dagarna att min...
Svar
17
· Visningar
9 611
Senast: Fellow04
·
Hästvård hej jag undrar lite över detta me hältor å grejjer ska ja våga köpa en häst som har problem me detta, hon går inte å rida de vet ja, men...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31