Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hallå...Undrar om nån vet hur man får bort "hömage" på hästar? (också kallad Gasmage elr gräsmage) min plutt har nämligen de..:angel:
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: SirWillgott
·
S
Hästvård Lilla gumman är bromsbiten på spenarna! Hur skyddar jag dem? Hon blir inte biten någon annan stans och flugorna verkar inte besvära...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: månFare
·
J
Foder & Strö Hej alla bukefalare!! Min häst går just nu på kraft grund men jag vill byta till havre och kornkross (hälften/hälften). Tänkte göra...
Svar
1
· Visningar
574
Hästvård Om man lindat benen med elstiska lindor med liniment under i några dagar, är det farligt? Jag har lindat min hästs ben nu i en vecka...
2
Svar
24
· Visningar
3 916
Senast: Minnaa
·
L
Hästvård Berätta lite om era kolikhästar? Var det jätteallvarligt? Klara dom sig? Fick dom några men av det? Just nu sitter jag och vakar över...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Noen hevder på stallen om at hvis pelletsen ligger i vann mer enn 30 minutter så begynner den å rutne?? Bekreftelser/ avkreftelser???
Svar
2
· Visningar
801
Senast: suisyola
·
G
Hästvård Tänkte bara höra om detta skulle kunna ha något samband? Min häst sparkar ganska mycket och hårt i boxväggen med bakbenen...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: Gitania
·
Hästvård Brukar ni tvätta ur stallet på sommaren? Hur? Om inte; mokar ni ens ur boxarna? Låter ni stallet vila under sommaren eller är det...
Svar
12
· Visningar
4 354
Senast: Widerberg
·
Hästvård Hej. Jag undrar: Är det någon som vet om MD är samma sorts insektsmedel som MDx :confused: Såg att någon här på Buke rekommenderade...
Svar
3
· Visningar
1 147
C
Foder & Strö Tjena .. Hästen äter upp jorden (marken) i hagen .. Står och tuggar på det :eek: Vad är detta? KAn det vara brist på något...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: Sparf
·
Foder & Strö Har blivit livrädd för foderstrupsförstoppning, jag ger min häst krafft grund. Innan gav jag den tillsammans med blötfoder, men nu har...
Svar
10
· Visningar
2 458
Senast: Spirit
·
Hästvård Hur uppkommer och ser man en hovböld? Hur behandlar man? Om ni har bilder på hovbölder vore det bra, jag pluggar lite på hästens skador mm.
2
Svar
25
· Visningar
5 229
Senast: cool_soffi
·
Hästvård Var hos en kompis i Tyskland när hon jobbade på ett hoppstall. Där hade de ett par hästsolarium.Hästarna stod alltid inne, reds...
Svar
10
· Visningar
7 526
Senast: tbjb
·
F
Hästvård Hej! Har en äldre dam på 27 år, fullt frisk och har aldirg varit sjuk eller så. På sista tiden har jag upptäckt att det knäpper till...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: _L_
·
Hästvård Hej nån som har nåt bra recept på detta eller var man kan få tag på det mina hästar är snart uppätna och det är så effektivt
2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: mizz
·
C
Hästvård Min häst är ju lite känslig för solen, å jag har märkt att han får lite sol eksem på mule. Ska köpa HelosanSol. Jag har aldrig haft...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: Ridponnyfjanten
·
Hästvård I dag skulle jag ut och rida den vanliga turn på 11/2 tim. Hästen var pigg mådde bra. Vi red iväg. Efter ca 10 min ridning började...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 766
Senast: Rotterö
·
Hästvård Fick idag reda på att min häst har astma! :cry: Ni som har erfarheter av astma hästar får gärna dela med er av dem. Har lite frågot som...
Svar
15
· Visningar
4 971
Senast: Halifaxen
·
E
Foder & Strö Behöver dem något extra fodertillskott? Beror förståss på betestillgången och hur mkt näring det innehåller, men rent generellt brukar...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: milly
·
G
Foder & Strö Några här har sagt att de enbart ger kraftfoder efter ansträngning och inte under vilodagar - under betet alltså. Ni som kan foder, är...
2
Svar
39
· Visningar
2 839
Senast: Jenny1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp