Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Skulle ingen kunna lägga in lite bilder på era hästars hovar? Skulle nämligen vilja jämföra dem med mina hästars hovar:angel: Min...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: CarolineB
·
Foder & Strö Hej vad tycker ni som använder detta foder om det för och nackdelar.
Svar
1
· Visningar
615
T
Hästvård Hade en rätt intressant "disskution" om skoning med en kille jag träffade på Häst expot, han påstod att när man är så kräsen som jag...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 300
Senast: mizz
·
Hästvård Vad gör ni med man och svans på era hästar och HUR gör ni? Nyfiken! Jag antingen rycker med händerna, trimmar med trimkniv eller...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Bison
·
F
Foder & Strö Varför ger man betfor, alltså vad är det för effekt fodret ger?
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Mitrolle
·
A
Hästvård Har precis fått hem ett äldre varmblodssto på foder. Upptäckte precis att hon tappar pälsen på olika ställen på benen. Kala fläckar som...
Svar
7
· Visningar
3 474
Senast: ankina
·
C
Hästvård 1 gång och då en lindrig en (visade bara hälta efter böjprov)?Dessutom utan pålagringar på skelettet och hästen är bara 8 år. Verkar ju...
Svar
6
· Visningar
2 247
Senast: Mitrolle
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har köpt Sojamjöl till min pålle som har svårt att gå upp i vikt, jag fick det rådet av vet. + 2 kompisar. Hur mycket ska man...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 553
Senast: Love_Maya
·
K
Hästvård Vad gör ni med "fästingbett" alltså när man tagit bort fästingen. Tvättar ni med något särskilt eller låter ni det bara vara? Jag har...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Ylva86
·
K
Hästvård någon som gjort artoskopi? blev dom helt nersövda då eller bara lugnade och bedövade? Undrar om de e någon som haft någon häst som...
Svar
9
· Visningar
2 647
Senast: Kelly
·
Z
Hästvård Min polle var sjuk under en längre tid,droppade till slut bara från penisen så jag tillkallade veterinär, det undersökte honom 3 gånger...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: zica
·
C
Foder & Strö Nån som vet när på dagen betet är mest näringsrikt? Eller är det samma dygnet runt? Jag har nämligen hört lite olika bud. Är det det...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: experten
·
G
Hästvård Sadelmakaren var förbi häromdagen och påpekade en sak som jag själv inte sett. Mitt sto är tydligen ojämnt formad i ryggen - ena sidan...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Gisburne
·
C
Hästvård Jag har ett stort problem. Jag har en ponny, en D-ponny. Och varje gång jag rider, och då menar jag VARJE, så börjar det rinna blod ur...
2
Svar
32
· Visningar
3 763
Senast: Frida 78
·
Hästvård Nu behöver jag verkligen hjälp !!!:( Det blir en väldigt lång historia men det är väl lika bra och dra den från början..... För ca...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 349
Senast: krullidutt
·
L
Hästvård Hej! Jag har en D-ponny som har klåda och mjäll. Jag har testat många olika sorters "klådmedel" och häst schampon som ska hjälpa. Men...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Boj
·
Hästvård kom just in från stallet o har haft jourvet här... han hade en hovböld för två veckor sen som precis blivit bra o jag har börjat att...
2
Svar
32
· Visningar
2 339
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Nästa vecka är det dags för fölis första avmaskning (8 veckor), och kom då på hur mkt kan en sådan krabat väga ? Ädelt halvblodsföl, 120...
Svar
7
· Visningar
6 268
Senast: Ploppi
·
C
Hästvård Jag aldrig raka mina hästar, har gjort det en gång i 30 år. Men vi har taget hem en ponny för sina sista år i fred. Han är inte direkt...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: giffan
·
L
Foder & Strö Hejsan Funderar på kraffts musli, den är ju havre fri. Det står att den ska kombineras med havre och mineraler. Mineraler har jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 701
Senast: Iccic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp