Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård min häst va halt i ca 2 veckor då for vi till kliniken dom sa att han hade en ordentlig senskada ca 70-75% av senan var borta de sa bara...
Svar
15
· Visningar
1 490
Senast: Sofia72
·
A
Hästvård Har ni hört om det nya förslaget att hästar ska slippa gå ensamma,de ska ha nån form av sällskap! Äntligen! Man ser allt för många...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: martinique
·
Hästvård Visst är det härligt att det äntligen blivit varmt.... Men i går när jag kom till stallet var det 34 grader i skuggan och ingen vind... 2
Svar
20
· Visningar
6 586
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Hoppas jag lagt denna tråden rätt, om inte hoppas jag att någon är snäll och flyttar den. vad gör man åt en fyraårig, bråkig...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Silkisif
·
J
Hästvård Ska nu flytta till ett annat stall och bo där över sommaren pga jobb.. Pållen ska ju som sagt med men hur ska vi göra med ihopsläppet...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: Colonels_king
·
Foder & Strö Har någon provat detta dammfria stråfoder ? skulle vilja ha ett dammfritt foder till vår lite dammkänsliga ponny.Tycker att ensilagen vi...
Svar
6
· Visningar
2 310
Senast: Daisy
·
Hästvård Undrar om jag stavade rätt nu... Iaf så upptäckte hovis idag WLD på min ena häst. Jag har fått bra råd om hur jag ska sköta det, men jag...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: lady_vip
·
C
Hästvård Precis som rubrike, vilken är normaltemp. på era hästar? :D
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Koppen
·
C
Hästvård Ställer en fråga åt en kompis, hon har inte nån användare här. Hon undrar va det kostar ungefär att ta bort en ink. Hennes häst har...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: axel
·
J
Hästvård Min älskade vackra häst har börjat klia svansen :( den har varit hur vacker som helst vinter,vår början av sommaren men nu ser den ut...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: SaraXX
·
Hästvård Jag har hört talas om det men vet inte, nu är det så att jag ev. ska ta emot en unghäst på bete som stått i samma stall som åsnor. Är...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: arabia
·
L
Hästvård Håller på bli tokig... Hästen skulle skos förra veckan, blev framskjutet till igår men då var hovslagaren sjuk. Nu kommer han först...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Linkan
·
I
Foder & Strö Det verkar som om en stor del av hästarna bete innehåller många maskrosor som nu lyser gula överallt. Har vi något bete att räkna med...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: Anelly
·
Hästvård Hittade detta på nätet: "Database to Analyze Horse Speak By Tracy Staedter, Discovery News June 13, 2006 — A new study could take...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö ska sakta men säkert byta ut krafft groov 125 til krossat korn och´hel havre. Men undrar om hur mkt denna mängd krafft som jag har nu...
Svar
6
· Visningar
801
N
Hästvård En dum fråga kanske, men hur gör ni som har en ponny som haft fång tidigare? Låter ni dem inte beta alls på sommaren eller? Är de...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: arabia
·
M
Hästvård Nån som vet eller har erfarenhet av att ha på switch mitt på dan fast det är sol eller måste man ta på det kvällen innan. Jag skulle...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag har skrivit här och bett om råd för att få upp min häst i hull utan att hon skulle bli så hiskeligt het... :crazy: Nu vill jag visa... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 161
Senast: Ylva86
·
Hästvård Nu kommer inte jag ihåg vad det heter men min foderhästs framfötter pekar innåt. Ger det några svårigheter? Kan man verka de raka...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Tibra
·
F
Foder & Strö Vilka av er ger pellets torr och i sâdana fall vilket märke? Fodernisse här ger pellets torr, men det verkar vanligare i Sverige att ge...
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka