Kolla skillnaden nu!!!

Sv: Kolla skillnaden nu!!!

Nu har jag lagt ut lite färska bilder på henne, hon har lagt på sig mer. Nu jobbar vi på att hon ska sätta mer muskler, för ÄNTLIGEN är hon rak i bäckenet och rör sig som hon ska!
Så här såg hon ut när hon kom, förra våren:
1891150.jpg


Och så här nu:
2981466.jpg


Fler bilder finns här: http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id101436_page0.html
(Första och sista bilden är vår ponny, Tootsie.) De gamla bilderna syntes inte här i tråden nu, så jag lägger in länken till dem också.
http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id66734_page0.html

Nu går hon på bete, äter 0,3 kg lusern, 0,5 kg Krafft Grund, 0,5 dl olja, 2 msk munkpeppar och lite extra salt och mineraler.
 
Senast ändrad:
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

jag kan inte se de första bilderna :(
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

Ja det sre ju bättre o bättre ut, Jenny! :D
Betet kommer hjälpa till en hel del (borde göra det iaf) och så kanske ni kan bygga upp mera muskler nu framöver också.

Ska bli spännande att se hur hon ser ut EFTER sommaren! :)
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

den enda skillnaden jag ser är att hon blivit bukigare, men musklerna har försvunnit, sen nästan läskig ut på bakdelen, hålig bredvid manken, troligtvis en sadel som inte passar:crazy:

här är bilder på en enligt mitt tycke, häst som lagt på sig efter tillförsel av lucern hack.
detta är också en travare

rätta mig gärna:bow:
DSC01111.jpg

kljl.jpg

yko.jpg

här är bilder på en enligt mitt tycke, häst som lagt på sig efter tillförsel av lucern hack.
detta är också en travare
han har precis blivit riden på de två senare bilderna så därför är pälsen som den är...

rätta mig gärna:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

jag har justnu också en väldigt mager häst...vart kan man köpa lucern?? Nån som vet?

(för att slippa skapa ny tråd)

till trådskaparen: man ser verligen skillnad på hästen din!:)
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

ok, tack! :bow:
Jag har själv ett eko några km hemifrån:)
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

Men du - om hästen går på BETE så är lusern bara överflödigt. Gräset är MYCKET näringsrikt, innehåller MER protein än lusern.
Bara det finns tillräckligt av gräs och hästen äter så ska det räcka gott o väl!
Men OM du nu ska stödfodra med nånting (kanske en mycket svårfödd häst som Jennys) så ge den nånting med en lägre mängd protein (eftersom gräs innehåller väldigt mycket protein redan). T ex är spannmål, betfor och Krafft Grund okej. Och på det kanske 1-2dl olja.
Om den nu går på bete så kanske hästen t o m inte så gärna äter lusern åsså blir säcken stående... Bara lite tips.:smirk:
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

OMG :eek: Vilken skillnad på den hästen!!!
Fast jag tycket den var fin på första bilden också - fast där ser den ut som ett fullblod. På de andra bilderna har särskilt HALSEN vuxit enormt och hela hästen ser mer ut som ett halvlbod av kraftigare typ... eller nåt sånt. Stor skillnad, ser inte ut som samma häst!!
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

Jordgubben från Skåne skrev:
den enda skillnaden jag ser är att hon blivit bukigare, men musklerna har försvunnit, sen nästan läskig ut på bakdelen, hålig bredvid manken, troligtvis en sadel som inte passar:crazy:

Jag håller med på dina bilder har jag svårt att se någon skillnad, men de senaste är tagna i motljus. Går hon på bete dygnet runt?
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

milly: jo, det kan nog vara mycket sant! tack för ditt svar!
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

jo han såg ut ett fullblod...en varningsklocka ringde i huvudet på mig och jag tillförde luncernhack igen...den sista bilden är tagen i slutet på maj och första i början på April
 
Sv: Kolla skillnaden nu!!!

Jag menar att jag håller med dig om trådskaparens häst!

Din häst ser jättefin ut! (jordgubben med andra ord)
 

Liknande trådar

Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 931
Senast: Phadrah
·
Hästvård Idag gjorde vi tandkoll på mitt 24-åriga fullblodssto, och nu sitter jag med klump i magen. Hon har sedan 19-årsåldern haft glesbett med...
Svar
10
· Visningar
2 745
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp