Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vet inte om jag lagt denna tråd rätt, om inte så flytta den gärna. Skulle vilja ha lite åsikter om min hästs överlinje och rygg. Vill...
2
Svar
27
· Visningar
2 492
Senast: snofflan
·
P
Hästvård ja presis jag skulle vilja veta hur era hästar har det en helt vanlig dag.. från första morgon fodringen till sista på kvället och allt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 599
Senast: sky_fly
·
T
Hästvård Min häst var varit allmänt sjabbig en tid ca 3 veckor. Han var loj men åt vad han skulle knagglig i benen dock ej svullen men öm samt...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: SkAhAhÄsT
·
Hästvård fick min ponny förra året och då snorade han lite grann. (har vart på veterinärbesiktningar, m.m så det är inget "farligt" snor) på...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: SkAhAhÄsT
·
L
Hästvård Om ett sto har haft t.ex en cysta i livmodern, finns det större risk att någon till kommer tillbaka än ett sto som inte har haft det.. ...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: SkAhAhÄsT
·
Hästvård Jag tror jag blir galen :crazy: Har sedan i slutet av november sakta men säkert ridit igång min pålla efter förra årets omgångar med...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: SkAhAhÄsT
·
S
Hästvård Min häst är svullen och helt rosa i sina slemhinnor i ögonen, det kliar också en del. Precis som min ögon kan kännas och se ut ibland av...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: SkAhAhÄsT
·
P
Hästvård hejsan! Jag har en new forest valack 152 cm i mankhöjd ( alltså en väldigt stor new forest). hans mage värkar altid vara tjock, för...
2
Svar
28
· Visningar
2 001
Senast: Pontiac
·
Hästvård När jag åker till jobbet så passerar jag en stor hästhage med flera hästar. Intressant att se att hästar är olika! Hästbeståndet består...
Svar
18
· Visningar
1 382
Senast: kopparberg
·
Hästvård Så här såg min häst ut fem minuter efter ridturen (efter att ha nappat åt sig någonting olämpligt i vägkanten) :o Hela kroppen såg ut så...
2
Svar
23
· Visningar
7 145
Senast: Korven
·
T
Hästvård Skodde om fullblodet igår, släppte honom på bete idag och det gick en timme sen hade han tappat samma sko som han tappade förra...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 870
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Någon som varit med om detta? Lämnade hästen på Ultuna igår för undersökning och idag ringde de och bekräftade att det är en...
Svar
6
· Visningar
2 623
Senast: Polly_Mulle
·
C
Hästvård Har frågat vetrinären och har fått slemlösande av henne.. han har snorat och hostat snart två veckor, dock har snoret minskat så det är...
Svar
4
· Visningar
542
Foder & Strö Jag har en häst som jag rider hoppning och fälttävlan på. På hösten är han energisk och framåt i sig själv på på våren och sommaren är...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Fendi
·
C
Hästvård Jag undrar vad det finns för symptom som hästen kan uppvisa om dom har mask? Är det samma för blodmask & spolmask? Hur mycket mask...
2
Svar
36
· Visningar
3 181
Senast: Madick
·
P
Hästvård Hej! Har nyss fått diagnosen patellaupphakning på min hästs vä bakknä. Har pratat med lite folk som haft erfarenheter av detta och...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: matjo537
·
H
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det engelska fodret?
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tio-i-tre
·
G
Hästvård Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Jois
·
Hästvård Vad är det som skiljer mellan veterinärbesiktning hemma jämfört med att åka tilll klinik? Förutom priset alltså. Förutsatt att man inte...
Svar
12
· Visningar
2 805
Senast: sissu
·
S
Hästvård Hittade min häst halt och svullen i hagen idag. Fick tipset att kyla benet med kallvatten i 20 minuter. Svullnaden gick ner lite och han...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: GloriaOrion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp