Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård i tisdags upptäckte ja att hästen var ganska rejält halt, ville helst inte stödja på ena frambenet när hon gick men kunde iallafall ta...
Svar
18
· Visningar
4 497
Senast: suisyola
·
Hästvård vet inte om det ligger rätt???är det någon som använt eller använder det, som vet något om det?? Jag har en häst som har alla symptom...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: ragge
·
M
Hästvård Köpte Probimin av vet när jag gav penicillin för att magen inte skulle balla ur. Sedan när jag fick fångfnatt vågade jag inte sluta med...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: break_a_leg
·
Foder & Strö ska köpa en c-ponny som jag ska tävla rätt mycket med = en tävlingshäst. då undrar jag, vad ska jag fodra med? naturligtvis kollar jag...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: emilia_
·
Foder & Strö Planerar byta hösilage mot hö - hur gör man bäst övergången? Hur stora proportioner använder man innan hästen är tillvand på hö? Något...
Svar
19
· Visningar
1 575
Hästvård Hej! Min lilla älskling som blev min första häst och min läromästare är i slutet av dräktigheten. I november blev hon sparkad i ögat av...
Svar
9
· Visningar
5 190
Senast: waldorff
·
A
Hästvård Skulle gärna vilja veta om någon har lite erfarenhet av birkelandsfrakturer? Min 4-åring är opererad för en på höger bak för drygt 7...
Svar
17
· Visningar
6 250
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö vi hade en häst i stallet som blev förkyld...min arbetsgivare gav honom 1 msk curry 2 ggr/dag i 3 dagar sen va hästen frisk!!!Hon sa att...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Bellina
·
L
Foder & Strö Hejsan Har en varmblodig travare på snart 10 år som jag rider ca 5 ddgr i veckan. Han håller på att skolas om till ridhäst, så han...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: mackan
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hovkräfta? Hur många fötter var angripna, hur behandlades det och vilken prognos fick ni? Och om det...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: Lucia
·
Foder & Strö Vill inte att hästen ska få ont i magen så jag frågar er lite över hur lång period man bör öka fodergivan? Ska öka havre från 10 dl...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Coop
·
K
Hästvård Hittade min kära pålla på tre ben i hagen i fredags... efter att distrik hade varit där fick vi åka ner till hbg.. hon hade en blödning...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Kelly
·
M
Hästvård Någon som vet vart man kan få tag på Chevalet flugmedel? Har provat många olika medel ifjol då jag inte kunde hitta Chevalet i handeln...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Zolimita
·
Hästvård Jag har hört att asp är avmaskande, stämmer det? Och finns det nåt belägg för det? Sökte här på Buke, men det var "bara" från en...
Svar
3
· Visningar
3 299
Senast: Zolimita
·
M
Hästvård Jag är nästan säker på att min häst har en hovböld höger bak. Hovslagaren kommer senare idag på eftermiddagen och kollar på det. Kändes...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Marika
·
M
Hästvård Är det någon som vet vart man kan skaffa sig tappskokompetens genom kurs/utbildning? Slår i dag i en och annan söm under min hovslagares...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: mumin
·
C
Foder & Strö Sekulerar i att köpa hästgård med egen foderodling. Nu undrar jag hur mycket hö det blir ungefär per hektar vall. Jag är förstås...
Svar
7
· Visningar
4 102
Senast: tgd
·
Hästvård Har en nordsvensk, och en islandshäst, som går i en stor hage. Det är jättelerigt, har försökt kratta, och skyffla, men det går inte. Nu...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Grålly
·
Hästvård Nån som vet om man kan ha på Switch eller RB 86 på ett sto som går med föl? (Har inte flaskorna hemma, så därför frågar jag här) Om...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: tretjak
·
A
Hästvård Hej! Ngn som kan berätta om hur ni verkar och skor era islänningar? Hur ofta och skiljer sig verkningen från verkning av andra...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: mazarein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp