Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Kan ni som har några erfarenheter berätta allt ni vet om denna sjukdom? Min halvfoderhäst har fått det och vill veta lite mer om...
Svar
18
· Visningar
3 814
Senast: C_V_B
·
L
Hästvård Hej! Vad gör man om man har en svår skodd häst? Har ni några tips? Han går bra och sko när det är en tjej men när de är karl som...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: hippie
·
Hästvård Har en 22 årig shettis vallack som ömmar fruktansvärt fram på hårt underlag.Han har alltid varit skodd tills för ca 4 år sedan. Eftersom...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Eftersom det varit så många trådar om fång och det diskuterats puls i kotleden som ett fångsymtom så undrar jag om en frisk häst kan ha...
Svar
8
· Visningar
1 952
Senast: Ambra
·
S
Hästvård Hej jag har ett problem jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli bättre.jag ska få häst näst år och jag behöver tips om vad ni...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Finns det selen i något foder naturligt, tex i alger e likn.?
2
Svar
25
· Visningar
1 871
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Jag vill prova ge min gamla kuse något för leder och sådant, det knäpper lite här och var och hon blir lite stel och knackig av att...
Svar
10
· Visningar
1 419
Senast: bigganl
·
Hästvård Har ett nordsvensksto som jag rider 4-6 dagar i veckan, året om. Hon har ca 1 veckas "lov" under sommaren. Hästen tävlas eller tränas...
2
Svar
22
· Visningar
2 715
Senast: raven_82
·
S
Foder & Strö Jag har precis hittat ett ställe som tar 550:- för Glucovett (900g) + 130:- i frakt, d v s 680:- allt som allt. Är det ngn som vet om...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: somi
·
Hästvård Upptäckte idag en knöl (som en golfboll) på min pojke, vid ljumsken nästan. Mitt i satt en fästing. Efter några timmar och när jag ridit...
Svar
5
· Visningar
1 705
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Ok nu då. Vi gick igenom det här grundligt på en teorilektion för 100 år sedan, men självklart minns jag ingenting. Och jag har försökt...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hur länge ska hera hästar gå ute på sommar bete? Hela somamren? eller bara ett tag? / C-B:bump:
2 3
Svar
51
· Visningar
2 700
Senast: Charlie-Boy
·
M
Hästvård Köpte mitt fullblodssto i höstas, och då var det gott om tid till nästa vaccination, kommer jag ihåg att såg på passet. Sen fick min...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: ridtravare
·
M
Foder & Strö Mina hästar har jag sett slicka på grusvägen. Vad kan detta bero på kan de ha nån brist av nåt?
Svar
10
· Visningar
988
M
Foder & Strö Detta får min häst som tillskott.Har hört att det inte är bra att blanda detta med salt, så det gör jag inte får tillskottet varannan...
Svar
4
· Visningar
856
Hästvård I dag va jag på hingstbetet och hälsade på min och min kompis 1 års hingst. Gud, va jag blev ledsen och arg när jag fick se dem. Det va...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: Sazalamel
·
N
Hästvård Om en häst får i sig en dubbel dos avmaskningsmedel, dvs en häst på 460 kg får medel för 450+500 inom loppet av tre dagar, är det...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Madick
·
T
Hästvård när är det en häst har feber? är det över 38 grader eller? :crazy:
Svar
3
· Visningar
832
Senast: attempt
·
Hästvård Jag hällde på våra hästar switch igår kväll. Idag slog mig tanken: Vad händer med de av våra hästar som behöver massage? Kan man...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: via
·
F
Hästvård Den 27/10 2005 vaccinerades min häst med Equip T och Equilis Pro Vet. Men VAD är det han är vaccinerad mot? :confused: :o Är det...
Svar
1
· Visningar
1 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp