L
lolo19
Sv: Krafft Musli Utan Havre?? Går det??
Hej!
Jaa du, min häst äter inte alls lika mkt som din=) Han är mkt lättfödd kan man säga=) Och pigg.. Han har fri tilgång i stort sett, till gott hö som han älskar. Och nu börjar ju gräset växa, så jag vill inte ge för mkt.
En av hans stallkompisar fick fång! för ngra veckor sedan, som tur är upptäcktes det snabbt och hästen blev bättre!
Men iaf, han äter
Hö! ( i hagen, vid insläpp, vid 20.00)
På kvällen får han 0.5 betfor och morötter, samt en dl linfröolja.
På morg har han fått ca 05. havre, vi håller på att vänja över honom till musli, så vi får se hur mkt han ska ha av den.
Han får även mineraler och morötter till morgonen.
Sedan får han äpple när han har vart duktig
Tack för ditt svar!
TheDot skrev:Min häst äter
Morgon: 6 dl müsli + 9 dl havre
Lunch: 6 dl müsli + 6 dl havre
Em: Betfor + multivitamin och biotin
Kväll: 6 dl müsli + 9 dl havre
Och såklart får han ju hö också till varje måltid Detta funkar super på min häst! Vad äter din?
Hej!
Jaa du, min häst äter inte alls lika mkt som din=) Han är mkt lättfödd kan man säga=) Och pigg.. Han har fri tilgång i stort sett, till gott hö som han älskar. Och nu börjar ju gräset växa, så jag vill inte ge för mkt.
En av hans stallkompisar fick fång! för ngra veckor sedan, som tur är upptäcktes det snabbt och hästen blev bättre!
Men iaf, han äter
Hö! ( i hagen, vid insläpp, vid 20.00)
På kvällen får han 0.5 betfor och morötter, samt en dl linfröolja.
På morg har han fått ca 05. havre, vi håller på att vänja över honom till musli, så vi får se hur mkt han ska ha av den.
Han får även mineraler och morötter till morgonen.
Sedan får han äpple när han har vart duktig
Tack för ditt svar!