Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Någon som känner till hur en halv framtand påverkar en häst? Funderar på att kika på en (letar häst) som har detta. Ägaren säger att han...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: Elisa E
·
T
Hästvård Hejsan, är det ngn som kan hjälpa mig med ett av mitt livs största dilemman? Jag är en rutinerad ryttare men jag kan inte sitta ner...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Mirre
·
J
Hästvård Någon som testat denna? Hur biter den på insekter? Någon som testat deras schampo eller oljan?
Svar
5
· Visningar
2 526
Senast: Bison
·
R
Hästvård Har läst en liten aning om tuppspatt, är det så att det hindrar hästens rörelser? Är det skadligt, som ett tecken på att det gör ont...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Revontuli
·
F
Hästvård När värmer man benen efter ett ridpass, och när kyler man dem? Är det bara tycke-och-smak vilket man väljer, eller ger metoderna olika...
Svar
9
· Visningar
3 907
Senast: Gisburne
·
S
Hästvård Jag vet inte om detta är rätt forum, men vill ha lite feed-back innan vi sätter igång att bygga. Vi ska ha ett stall med tre boxar...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: linda746
·
Foder & Strö Hur länge ska man minst och max ha kraftfodret blötlagt? I hinken har jag krossad korn, lucernpellets, sojamjöl, mineraler blå. Är...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: Ainon
·
S
Foder & Strö så är det snart dax att köpa in hö för hösten vintern, då jag stått i inackorderingsstall förr och haft fri tillgång till hö undrar...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Har en treåring som nu skall gå på bete fram till sista veckan i Juni, hon är en rätt smal häst, inte för smal och absolut inte tjock...
Svar
13
· Visningar
974
Senast: Emelie3
·
Hästvård Min häst bränner sig på mulen utav solen. Vad kan man smörja på? kan man ta vanlig helaosan eller ska man ta solskyddskräm? Än är...
2
Svar
28
· Visningar
2 360
Senast: undrande
·
A
Hästvård Har hört att eksem ofta beror på svinknott. Någon som vet hur vanliga svinknotten är? Bor i södra Uppland.
Svar
11
· Visningar
2 759
Senast: marien
·
Hästvård Vi har i dag fått svar från våra 6 hästar i stallet ang träckprov. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa oss. Vet inte vem och om...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 123
Senast: Jazza
·
U
Hästvård min häst har börjat slicka hysteriskt på järn. varför? hon får mineraler o så..kan de va nåt annat som fattas?
Svar
3
· Visningar
2 575
Senast: gloom_
·
Hästvård Nu har det gått någon vecka sen en häst fick avlivas hos oss pga av tarmvred och jag börjar fundera på hur försiktig man måste vara...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: Ray
·
E
Foder & Strö Har ett arabsto på 3 år. Tunnare modellen. Vad är lämpligt att ge till henne som växer? Inte Krafft!! eller pelletrerat (kan orsaka...
2
Svar
26
· Visningar
2 137
Senast: kavat_lover_
·
Hästvård Skickade in ett träckprov till SVA i början av förra veckan men har ännu inte fått svar. Lite småkris då hästen ska flyttas till betet...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Madick
·
M
Hästvård Jag upptäckte för en vecka sedan att mitt 1åriga varmblodssto har en bula under precis under knät på insidan av frambebet. Hon har...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: hillevie
·
Hästvård Är det någon som testat "prob" eller "proab" olja och shampo mot exem? Har inte hittat det i någon länk, bara linfröolja och...
Svar
6
· Visningar
3 720
Foder & Strö Hade en liten disskution i stallet i dag. Min mamma hade gett mina hästar hö i hagen och då jag skulle ge kraft så upptäckte jag att det...
2
Svar
34
· Visningar
2 550
Senast: Tussilago
·
H
Hästvård Hej! Jag har ett stort poblem, min häst är vävare och jag är verkligen nybörjare på detta ämne. Är det någon som kan något om...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 900
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp