Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Så här såg min häst ut fem minuter efter ridturen (efter att ha nappat åt sig någonting olämpligt i vägkanten) :o Hela kroppen såg ut så... 2
Svar
23
· Visningar
7 172
Senast: Korven
·
T
Hästvård Skodde om fullblodet igår, släppte honom på bete idag och det gick en timme sen hade han tappat samma sko som han tappade förra... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 986
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Någon som varit med om detta? Lämnade hästen på Ultuna igår för undersökning och idag ringde de och bekräftade att det är en...
Svar
6
· Visningar
2 653
Senast: Polly_Mulle
·
C
Hästvård Har frågat vetrinären och har fått slemlösande av henne.. han har snorat och hostat snart två veckor, dock har snoret minskat så det är...
Svar
4
· Visningar
571
Foder & Strö Jag har en häst som jag rider hoppning och fälttävlan på. På hösten är han energisk och framåt i sig själv på på våren och sommaren är...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Fendi
·
C
Hästvård Jag undrar vad det finns för symptom som hästen kan uppvisa om dom har mask? Är det samma för blodmask & spolmask? Hur mycket mask... 2
Svar
36
· Visningar
3 295
Senast: Madick
·
P
Hästvård Hej! Har nyss fått diagnosen patellaupphakning på min hästs vä bakknä. Har pratat med lite folk som haft erfarenheter av detta och...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: matjo537
·
H
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det engelska fodret?
Svar
3
· Visningar
782
Senast: tio-i-tre
·
G
Hästvård Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Jois
·
Hästvård Vad är det som skiljer mellan veterinärbesiktning hemma jämfört med att åka tilll klinik? Förutom priset alltså. Förutsatt att man inte...
Svar
12
· Visningar
2 839
Senast: sissu
·
S
Hästvård Hittade min häst halt och svullen i hagen idag. Fick tipset att kyla benet med kallvatten i 20 minuter. Svullnaden gick ner lite och han...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: GloriaOrion
·
C
Hästvård Min ponny fick fång för ca 3 veckor sedan o vi åkte direkt ner till Helsingborg djursjukhus med henne. Hon röntgades o de tog av skorna...
Svar
5
· Visningar
6 060
Senast: cajsa
·
Foder & Strö Har planer på att köpa ett föl. Troligen har stoet inte fått mer än hö och ev kornkross under sin dräktighet. Min fråga är nu om fölet...
Svar
11
· Visningar
1 297
Senast: Madick
·
S
Hästvård Jag vill väl mest ha lite olika synpunkter och tips på en möjlighet som jag har framför mig.. Vill se om det verkligen kan fungera...
Svar
15
· Visningar
1 030
E
Hästvård Om hästen är stel i nacken (bakom öronen) och i musklerna precis bakom sadeln, är det sviterna efter ridning i en felaktig form eller...
Svar
17
· Visningar
1 296
Senast: Egonson
·
C
Foder & Strö Skall man ge hästar extra salt i fodret? saltstenen finns ju men det är inte alla hästar som slickar på den, om de har saltbrist och... 2
Svar
23
· Visningar
1 801
Senast: Narcissa
·
N
Hästvård hejsan! jag undrar hur de flesta anser att man ska göra med täckena så här års. För min egen del ser jag det som en självklarhet att... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 734
Senast: holmaracing
·
Hästvård Jag lånar en häst som tidigare tävlat framgångsrikt både i dressyr och hoppning, men som stått i över ett år för hälta på ena bak. Han...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: mumrikan
·
Foder & Strö Först tänkte jag fråga var, hur och när man kan lämna in hö för analys och vad kostar det? Sen undrar jag hur jag räknar åtgång med...
Svar
13
· Visningar
1 000
Hästvård Tar det för en häst att börja tappa muskler, kondition mm? Min häst har vart halt i ca 2 - tre veckor, Hur ska jag sätta igång honom...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka