Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur e de om man ska fodra med BOVETE KROSS, ska de kokas till gröt å sen ge till hästen eller kan man bara ge det som det är :confused...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Nicke
·
H
Foder & Strö vad kan hästen ha för sorts brist vid mugg? mina stackars kusar fick mugg båda två för ett tag sen, som jag trodde berodde på slask och...
2
Svar
22
· Visningar
4 996
Senast: gloom_
·
Hästvård Innan nån säger det, jag vet var sökfunktionen är och hur den fungerar. Mitt 3-årssto har sommareksem (halvblod) och jag vill veta...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hejsan! Undrar om det är någon som har en aning om hur jag skall kunna räkna ut en foderstat under sommaren då hästarna går på bete...
2
Svar
22
· Visningar
3 255
Senast: milly
·
Hästvård någon som har eftarenhet av vad det är och hur det påverkar hästen? Min nya tilltänkta häst är precis veterinärbesiktigad där hon som...
Svar
8
· Visningar
3 128
Senast: Mia_R
·
G
Hästvård I 1½ år nu har jag funderat på om jag handlade rätt när mitt fullblodssto skadade sig i hagen och blev långtidskonvalescent. Jag valde...
Svar
17
· Visningar
1 974
T
Hästvård Hej Jag vet en häst som fick en senskada i början av mars nu har de börjat skritta han och allt går bra :) Hur lång tid tror ni det...
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: Thinkle
·
Hästvård Min häst har dåliga hovar eller rättare sagt strålar. Hovslagaren anmärkte på det sist han var ut...har själv upplevt att hon under...
2
Svar
23
· Visningar
3 912
Senast: Bubbaz
·
N
Foder & Strö Fick tips om dynavena fodret när jag skrev en tråd om min pålle som förmodligen har fått i sig sand och vägrar äta loppfrö. hur som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 890
Hästvård I vår by finns just nu 9 hästar, Vi har sedan midsommar försökt att få hit veterinären för att vaccinera, raspa tänder, besiktiga en...
2
Svar
30
· Visningar
3 287
Hästvård Min shetlandsponny (21 år gammal) fäller väldigt dåligt. De andra hästarna har i princip redan fällt klart nu men den här herren har...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Centaur
·
T
Foder & Strö Vår ponny arab/newforest har fått ponnykrafft i ökade doser och har blivit "helknas", ser spöken överallt, tittar på allt - hinder är...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: pinky
·
M
Hästvård Hej Är det någon som har erfarenhet av hur det funkar med att ta av skorna på betet? Har under våren haft en hel del tappskor och det...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: hillevie
·
D
Foder & Strö Hur länge håller sig den? Den jag köpte är en vit plastsäck med en liten etikett där det står Linfrökaka men inget mer, ingen hållbarhet...
Svar
4
· Visningar
1 961
Senast: Prick
·
Hästvård Jag avmaskade hästarna igår kväll med Banminth när de kommit in för kvällen. I morse när jag kom ut i stallet hade ponnyn fått diarré...
Svar
3
· Visningar
1 326
Senast: Madick
·
Foder & Strö Ja, vad gör ni med hästarna om de inte ska släppas på bete i år? Låter ni de gå i vinterhagen? Flyttar ni dom till en annan hage...
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: istappen
·
Foder & Strö Tänkte höra vad ni har för åsikter. Har ett dräktigt sto som ska föla ganska sent skulle vilja släppa henne på bete.Min fråga är ang...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: BIMM
·
Hästvård Avmaskade idag och passade också på att hälla på Switch eftersom jag tycker flyfäna bar börjat göra entré. Då säger en mycket trovärdig...
2
Svar
25
· Visningar
2 846
Senast: Zeena
·
A
Hästvård Hej. Jag har en liten fråga jag undrar över: Min pålle har tydligen "dåliga" strålar! Sist hovis var här så sa han att hovkvalitèn...
Svar
2
· Visningar
1 189
Senast: Ashira
·
Hästvård Imorgon ska jag åka med mitt russ till klinik för första gången i mitt liv! Jag är sååå nervös. Nervös för lastning, resa, själva...
Svar
10
· Visningar
884
Senast: reykurboy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp