Hur svullna ben får en häst av mugg?

Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

näe får väl se vad som händer nu, om det blir nån ändring.
Man kan ju hoppas det alla fall. Det skulle behövas ett besök där och att dem får en varning åtminstone så styrelsen vaknar till liv och gör nåt åt saken. För dem gör inte ett skit
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

giffan skrev:
Men om de har blivit anmälda så är de ju redan under kontroll. De som åker i våran kommun är inte att leka med, tro mig.. (har själv blivit anmäld...:devil: )

Finns en del kommuner som inte bryr sig mycket i det ämnet tyvärr....:(
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Mina hästar blir aldrig svullna/tjocka i benen när de haft mugg. Det måste ha gått riktigt långt utan vidare skötsel om hästen är så svullen :crazy:
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

tycker så.
hade en häst förut som var på väg att få lymfangit efter skada (ej mugg men ändå sår) och inte ens han var så svullen.
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Nu är det så att Zindy16 och jag bor i samma kommun och här har vi en av värdens bästa inspektörer!! Tro mig jag vet!!
När h*n var ute vid mig (då jag blev anonymt anmäld) Så gick vi igenom varje häst! Jag fick ta av täcken och visa upp dem.
Sen gicks hela stallet igenom, från golv till tak, alla hagar kollades. Även krokarna som grimmor å liknande hänger på. När jag säger allt så menar jag allt!!
Å faktiskt fick vi nedslag på en grej.... det var att under dörren till lösdriften var det för stor glipa. Så vi var tvugna att sänka den. Och för det så var vi tvugna att få ett nytt besök om en mån.
Tro inte att personen nöjde sig med att kolla dörren på återbesöket inte... Nopp, det va hela rundan engång till!!
Så nu vet jag att jag har ett godkänt stall iaf. :idea:
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Min häst blev (nästan)så svullen i benet av mugg. Jag försökte behandla själv i drygt en vecka men utan resultat och sedan blev benet svullet. Då ringde jag vet som kom ut och sa att det var LINDRIG mugg hon hade trots svullnaden:eek: Konstigt! Undrar hur ALLVARLIG mugg ser ut då?

Jag fick iaf penicillin-salva och då blev det bra. :bump: Min häst har ofta mugg och detta är enda gången jag behövt ta ut vet för muggen tack och lov!:banana:

När benet svullnat av muggen eller hästen är halt anser jag att man inte kan använda sig av huskurer längre utan behöver vet till hjälp.

Angående besiktning så är det ju upp till köparen om man vill besikta eller inte. Jag har köpt en shettis utan att besikta av en bekant. Det går ju att "ta över" försäkringen om man vill. En tävlingshäst däremot skulle jag ALDRIG köpa utan att besikta först.
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

:D
Tycker jag låter jättebra!!
Vet om en person som blev regelbundet anmäld under flera års tid i en grannkommun här och det skedde absolut ingen förbättring i det "stallet"... Personen i fråga vet/visste ej hur många hästar han har/hade om man säjer så...!!!?? Vet inte hur det är där nu men tydligen var det så att folk i dess omgivning hittade hästkadaver där omkring varje vår..:eek:
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Bra att du ringde!
Hoppas de kommer ut å kollar snabbt.
Jag tycker som du, att alla hästar som ska gå på ridlektioner borde
bli undersökta (besiktade) av vetrinär, innan de sätts in i lektioner.
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Absolut! Tänk om nån häst skulle ha ont nånstans (den behöver ju inte vara halt eller visa tydligt hela tiden) och så sätts den in i lektionsverksamheten och ungarna åker av för att hästen har ont. :crazy: Eller nåt sånt. Eller att nån häst har nåt som smittar (vilket har hänt)
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Hur har det gått?
Har det blivit något besök?
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

jag vet att det skickats vidare men sen blev det tyst.
Men pratade med en igår som känner massa folk som jobbar med sånt där och hon skulle kolla upp det
 
Sv: Hur svullna ben får en häst av mugg?

Bra gjort av dig att anmäla. Som någon annan sa - anmäler gör du när du misstänker att hästar far illa, myndigheterna utreder. Som privatperson har man ingen skyldighet att bevisa någonting, det sköter utredningen.

Sedan tycker jag att du omedelbart slutar rida på den här ridskolan. Är du inte nöjd med hur verksamheten bedrivs ska du inte ge dem dina pengar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 140
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Hästen vaccinerades i onsdags morse mot hästinfluensa (ingen stelkramp) och fick i torsdags en ordentlig svullnad vid injektionsstället...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: Catayah
·
Hästvård Vet att det redan finns trådar om det här ämnet men vill ändå skapa en ny, dels för att jag vill ha erfarenheter från vad detta kan vara...
Svar
0
· Visningar
787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp