Hur gör man med mugg?

Sv: Hur gör man med mugg?

Ek3n skrev:
Min D-ponny har ganska mycket mugg i karlederna fram. Nu idag markerade hon lite fram. Kan det bero på den? Hur ska man behandla mugg? Vissa säger att man ska pillra bort skorpan, vissa säger att man inte får det :confused: Och kan man tvätta muggen med jodopax? Snälla, skulle bli jättetacksam för svar!

leta reda på dålig hembränt med mycke finkelolja i. :rofl:
det torkar ut och tar bort muggen. fungerar super :banana: på killens arab som får mugg mycketlätt..
testa.
 
Sv: Hur gör man med mugg?

Tycker inte man ska ha på helosan då det bara roffar upp det och gör det med kladdigt och det inte läker.
lactasyg tvål är bra och milt. Grönsåpa har jag hört att det också är bra att använda har dock inte testat det själv.
Jag använder 'superbra hästsalva' på mina två hästar som lätt får mugg och det försvinner jätte fort.:banana: Dock är det lite dyr men det är absolut värt det
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Fazeem
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 899
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 153
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 568
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp