Foder till b-ponny!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Valencia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 979
V

Valencia

Vad och hur mycket foder ger ni till era b-ponnyer som fritidsrids? Har själv ett welshsto (lätt i typen), relativt lättfödd och det skulle vara kul att jämföra.

Sv: Foder till b-ponny!

Vi har en B-ponny i stallet. Han är också lätt i typen, Welsh Mountain. och han äter 5 kg hö, 300 g betfor och 0,5 kg krafft varje dag. Han fritidsrids också. (lätt arbete)

Sv: Foder till b-ponny!

Jag har två b-ponnier, den första är en 8 årig korsnings valack. Han har fri tillgång på hö, går på lösdrift (bete på sommaren) i en kuperad hage där han springer och klättrar massor med sin hingst kompis. Han promeneras och körs regelbundet. Förutom höet får han ca 0,5 dl betfor med mineraler, flytande aloe vera och morötter.

Har ett welsh mountain sto också, men hon är bara 2 år så hon tränas inte lika mycket (mycket bus i hagen och promenader) men får samma mängd av hö och kraft.

Eftersom de går på lösdrift rör de sig mycket och gör av med energi till att hålla värmen, så det fungerar bra med fri tillgång :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 063
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 178
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka