ponny med fång

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare nyfikenjag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 806
N

nyfikenjag

En dum fråga kanske, men hur gör ni som har en ponny som haft fång tidigare? Låter ni dem inte beta alls på sommaren eller? Är de "besvärsfria" då de äter hö?

Sv: ponny med fång

mina 2 fånghästar får inget gräs alls utan bara hö+ lite kraftfoder. de går i en gräsfri hage dock växer det lite utmed staketen.

Min får lite gräs varje dag, men max 20-30 minuters ätning, han älskar ju gräs och är så lycklig om han får gå och beta lite.

Tack för svar! Är det något mer man bör vara försiktig med att ge dem t ex färsk frukt/grönsaker eller är det bara det gröna gräset som är fångstframkallande?

Står själv med en ponny som fick fång förra veckan. Enligt vet så ska man helst inte ge dom socker.Dvs Melass,äppel,betfor osv...

Liknande trådar

Hästvård Min ponny på 146 fick utökad hage för fyra hagar sedan, idag kände jag av en slump genom hans ben och kände lite puls på inasidan av...
Svar
5
· Visningar
473
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 884
Senast: Roheryn
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: Raderad medlem 148240
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka