svansklining

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jump_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 831
J

jump_

Min älskade vackra häst har börjat klia svansen :( den har varit hur vacker som helst vinter,vår början av sommaren men nu ser den ut som en buske, nån som har nått förslag på vad jag kan göra?

Sv: svansklining

Om du tvättar svansen och smörjer in svansroten med barnolja som innehåller aloe vera så lär de inte klia sig så mycket. Fick det tipset och tänkte själv pröva :idea:

Sv: svansklining

Endel hästar funkar det att tvätta svansroten med jodopax, utspätt för huddesinfektion.

SaraXX

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 622
Senast: Liten
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka