Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag har en d-ponny valack som snubblade när jag galopperade på en grusväg och sedan dess så har han haltat när man travar på grus..han...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Nu vill jag ha tecken på halsinfektion! Som man kan kolla själv då. Hästen i fråga har hostat en längre tid, trots att ingen annan i...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: acrazyone
·
C
Foder & Strö Hej! Jag och min familj har beslutat att vi ska flytta ihop två mål/foderomgångarm till en! Hur ska vi göra för att slå ihop dem och hur...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: arabia
·
H
Hästvård För ett år sen ungefär hade min häst två knutor under sadelen men nu har han fått nästan 6-8 på varje sida??? Och sebn vet jag inte om...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: High_Fever
·
O
Hästvård Funderar på en sak. jag vet ett stall där det står en dressyrryttare och en hoppryttare som har lite olika upplägg på träning av sina...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: palle
·
M
Hästvård Hur länge har ni ute era hästar per dag ?
2
Svar
33
· Visningar
1 832
Senast: zillax89
·
A
Foder & Strö Hejsan, nu är det såhär att jag funderar på att ge min häst hösilage istället för hö. men hur länge kan en bal vara öppen utan att bli...
2
Svar
38
· Visningar
2 625
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag glömde de förbaskade avmaskningssprutorna i bilen och ni vet ju hur varmt det varit idag... Är det helt verkningslöst nu eller kan...
Svar
4
· Visningar
781
W
Hästvård Är det någon som vet om det finns någon som helst biologisk mening med dom olika parasiter våra hästar dras med?Det brukar ju finnas en...
Svar
6
· Visningar
844
E
Hästvård ..hej hej, sommartider! :D Är lite nyfiken på hur ni gör med era pållar på sommrarna och varför. Hur gör ni som ska tävla o rida...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: linnsan
·
P
Hästvård Det är så att min 15 åriga D-ponny hostar konstigt när man rider..:confused: Ingenting i skritt eller nåt, men just dom första...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: PowerFairy
·
Hästvård Min foderhäst har dille på att klia frampå halsen. Det har inte gått hål, men rätt mkt hår är borta.. Det började ett litet tag efter...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: fjutten
·
V
Foder & Strö Vad och hur mycket foder ger ni till era b-ponnyer som fritidsrids? Har själv ett welshsto (lätt i typen), relativt lättfödd och det...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Kan någon tipsa om någon mineral som innehåller mycket kalk och fosfor?
Svar
8
· Visningar
958
Senast: Bubbla
·
Hästvård Jag hade ute en massör idag, hon gick igenom hästen. Det som kom som en chock för mig var att han hade spänningar precis överallt, i...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Milou75
·
P
Foder & Strö Har för mig att man skulle ha hela lifrön, rätt? Hur länge ska jag blötlägga och hur mycket ger man per dag?
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Walle
·
Hästvård Har aldrig hört talas om det förren nu i vår. Att man tar prov på avföringen och se om hästen har mask eller inte. Det är ju jättebra...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Okej, snackade just med en kompis som kommer från canada. Vi diskuterade vitlök och hur det påverkar hästar. Har ju hört att det håller...
Svar
19
· Visningar
1 428
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Fick hästen i onsdags och då var hovarna fiiiiiina, nu börjar sömmarna krypa utåt och det börjar dessutom bli sprickor (!!!!!!!!) under...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Nikkis
·
Y
Hästvård Jag söker något som är klådstillande OCH skrämmer iväg insekter. Dessa två verkar oftast komma upp och jag har googlat på dom men det...
Svar
12
· Visningar
3 223
Senast: hejzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp