Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård va hos kiropraktorn här om dagen för att kolla igenom kusen. hon har en väldigt jobbig galopp-orkar inte bära sej och inte sätta under...
Svar
13
· Visningar
5 995
Senast: Catinca
·
G
Hästvård Någon som har någon bra erfarenhet? Min häst står just nu på Strömsholm. Han vart sjuk i torsdags kväll. Först stog han och grimaserade...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: glory_c
·
Z
Hästvård Okey, sen jag flyttade hästarna till sommarbetet har följande hänt: Första natten rev de stängslet, ena hästen fick ett sår på...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: SkAhAhÄsT
·
B
Hästvård Hej jag undrar vad ni betalar för era hästars Vaccinationer? Ska vaccinera min ikväll å kommer inte ihåg vad ja betala förra året...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Namarra
·
P
Hästvård Läste ngnstans att bisolvon kan vara bra att ge till hästar med hosta (slemlödande, men när jag sökte på det på apoteket komdet fram...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Prisse97
·
Hästvård Ja inte jag alltså utan hästen :crazy:. Hästen är extremt snäll att sätta flugskydd på, det är bara att traska ut i hagen och dra på det...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: orcide
·
Hästvård har lite frågor om kvarka, jättetacksam för svar! Det är ett stall i närheten som ev. drabbats av kvarka. En häst har visat symptom och...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: blissare
·
B
Hästvård hur vet man om hästen har fått borelia? Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
782
Senast: bombibittIII
·
L
Hästvård Min tvååriga halvblodsvalack tappar inte sin vinterpäls. Är det någon som vet vad man kan göra? Har testat allt från b-vitamin till...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: linus11
·
N
Foder & Strö Höet i stallet innehåller dåligt med protein (25 g smbrp/kg foder ts) och därför har hästen hittils fått proteintillskott (KP) efter en...
Svar
12
· Visningar
1 464
Senast: tgd
·
Hästvård Ägaren till min förra häst har varit vid vet. i många omgångar nu i ett halvår.Hästen har varit trött ena dan pigg o glad andra...dom...
Svar
7
· Visningar
3 348
Senast: rabarber2
·
Hästvård Använder ni det till er häst? Varför?/varför inte? 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 845
W
Hästvård Hoppa inte på mig nu men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Fick hem min häst och han var oförsäkrad när han kom hem. Ville teckna...
Svar
18
· Visningar
996
Senast: Rea
·
Foder & Strö Har funderingar på att prova Horsehage till hösten. Någon som har erfarenhet av detta och dessutom vet om det säljs någonstans i...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: Super Tom
·
L
Foder & Strö Är det någon som skulle villja förklara skillnaden mellan hösilage och ensilage för mig? Hösilage är torrare än ensilage, eller? Men...
Svar
1
· Visningar
807
K
Hästvård Jag har en häst på jobbet, korsning shettis/minishettis, på 16 år som verkar lida av pollenallergi. På våren och sommaren har hon haft...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: sture
·
C
Hästvård min häst har ringorm.. har ni några erfarenheter av det? får man tävla när hästen har det?
Svar
4
· Visningar
841
Senast: ragge
·
O
Hästvård Kan hästarna få det? Det finns skabbrävar i omgivningen och nu har den gamla katten konstiga sår........ :confused: Kan katter få...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: Gnist
·
Hästvård Idag satt jag med kompisens tränare och kollade på en dressyrklass efter min ritt, och så snackade vi om skillnader ponny-häst. Så sa... 2
Svar
28
· Visningar
3 299
Senast: MalanMjöl
·
T
Hästvård Finns det så man kan ge själv eller måste vet göra det? 2
Svar
32
· Visningar
1 837