Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Håller på bli tokig... Hästen skulle skos förra veckan, blev framskjutet till igår men då var hovslagaren sjuk. Nu kommer han först...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Linkan
·
I
Foder & Strö Det verkar som om en stor del av hästarna bete innehåller många maskrosor som nu lyser gula överallt. Har vi något bete att räkna med...
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: Anelly
·
Hästvård Hittade detta på nätet: "Database to Analyze Horse Speak By Tracy Staedter, Discovery News June 13, 2006 — A new study could take...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö ska sakta men säkert byta ut krafft groov 125 til krossat korn och´hel havre. Men undrar om hur mkt denna mängd krafft som jag har nu...
Svar
6
· Visningar
795
N
Hästvård En dum fråga kanske, men hur gör ni som har en ponny som haft fång tidigare? Låter ni dem inte beta alls på sommaren eller? Är de...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: arabia
·
M
Hästvård Nån som vet eller har erfarenhet av att ha på switch mitt på dan fast det är sol eller måste man ta på det kvällen innan. Jag skulle...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag har skrivit här och bett om råd för att få upp min häst i hull utan att hon skulle bli så hiskeligt het... :crazy: Nu vill jag visa...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 151
Senast: Ylva86
·
Hästvård Nu kommer inte jag ihåg vad det heter men min foderhästs framfötter pekar innåt. Ger det några svårigheter? Kan man verka de raka...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Tibra
·
F
Foder & Strö Vilka av er ger pellets torr och i sâdana fall vilket märke? Fodernisse här ger pellets torr, men det verkar vanligare i Sverige att ge...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: Ylva86
·
K
Hästvård Skyddar flugtäcke hästen mot stekande sol eller blir den bara ännu varmare? Tycker att min häst verkar plågad av hettan och det är...
Svar
15
· Visningar
3 199
Senast: tgd
·
Hästvård Hur vanligt är det? Är det då belastningsfång som är vanligast? Det är värt att ge hästen den tid som den behöver för att inte få...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: knyttet
·
Hästvård Ursäkta Tynna att jag skriver om din häst :angel: I stallet har vi alltså en 6-årig arabvalack som alla trodde hade erlichia. Vi...
2
Svar
34
· Visningar
3 049
Senast: _L_
·
R
Hästvård Visste inte var denna tråden skulle placeras, så jag sätter den här. Orkar dessutom inte göra flera trådar, då det är så mkt jag undrar...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Lite nyfiken hur ni ser på vargtänder som inte orsakar besvär? Tar ni bort dem ändå, eller väntar tills de ev ger problem (och ge de...
2
Svar
30
· Visningar
2 622
Senast: miiah
·
Q
Hästvård Vad är egentligen det, och hur/kan det påverka hästen?
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Lejonelle
·
1
Hästvård Jag har ett svårt dilemma och uppskattar tips och råd. Jag ägen ett 19-årigt fullblod som jag själv inte har tiden för. Just nu går han...
Svar
12
· Visningar
1 759
Hästvård Ni som står i tex kollektiv stall... informerar ni alla innan ni rör om i flockarna, tex tar bort hästar eller släpper till hästar? Om...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: mackan
·
Hästvård står i val och kval att köpa mig en ettårig hingst,men problemet är att den nuvarande ägaren hade varit in och skulle kastrera för ca...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hallå! Undrar bara om det är bara min häst som blir alldeles knäpp i huvudet av betfor.. Vore även skoj om nån kunde förlöara...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Lavinia
·
C
Hästvård Hej! Om man lägger handen på ryggen eller manken på en ponny jag känner så "ryster" den pricis som de gör när det landar en fluga på...
Svar
7
· Visningar
2 171
Senast: chilipop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp