Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Foder & Strö Det har dykt upp betfor utan melass och lusern utan melass har jag sett. Hur stora mängder innehåller den vanliga betforn och lusernen...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Oggie
·
P
Hästvård Om jag ska skaffa foderhäst och har räknat på detta lite och kommit fram till detta / månad : 1000 / stallhyra 600 / hovslagare (...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: pooutinoouti
·
P
Hästvård Jag skall börja sätta igång "min" häst nu efter en skada i vintras. Jag skall börja när skolan slutar alltså mitten av v.26. Den har...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: pooutinoouti
·
J
Hästvård Och hästen är inte speciellt dålig. Jag har bara haft en diffus känsla av att något varit fel under vintern. Är det vanligt med så...
Svar
8
· Visningar
1 132
Senast: janta
·
E
Hästvård Min 3-åriga hbl valack har gallor (inte stoora men du ser tydligt och väldigt mjuka) i båda bakknän- insida och lite i båda kotor bak...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: calfboy
·
Foder & Strö Min häst får Bioglucomin (Stavas?) både i morgon och kvälls fodret som det står att man ska göra på burken. Men nu ska hon iväg på bete...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: Zandrah
·
E
Hästvård Hur gör ni för att få så lite fästingar som möjligt? Min får vitlökspulver men han får ändå små-fästingar på mulen.Som tur är verkar...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Yrja
·
C
Hästvård hästen jag skall köpa har opererat gomseglet.. kan de vara några problem att ha hästen som ridhäst i framtiden? (varit travhäst)...
Svar
2
· Visningar
4 361
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård Idag var fabbe halt. Han har inte varit halt på dom 3 åren jag har haft honom, hoppas verkilgen att det inte är nått. Jag skulle...
Svar
10
· Visningar
988
T
Hästvård min häst va halt i ca 2 veckor då for vi till kliniken dom sa att han hade en ordentlig senskada ca 70-75% av senan var borta de sa bara...
Svar
15
· Visningar
1 444
Senast: Sofia72
·
A
Hästvård Har ni hört om det nya förslaget att hästar ska slippa gå ensamma,de ska ha nån form av sällskap! Äntligen! Man ser allt för många...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: martinique
·
Hästvård Visst är det härligt att det äntligen blivit varmt.... Men i går när jag kom till stallet var det 34 grader i skuggan och ingen vind...
2
Svar
20
· Visningar
6 564
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Hoppas jag lagt denna tråden rätt, om inte hoppas jag att någon är snäll och flyttar den. vad gör man åt en fyraårig, bråkig...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Silkisif
·
J
Hästvård Ska nu flytta till ett annat stall och bo där över sommaren pga jobb.. Pållen ska ju som sagt med men hur ska vi göra med ihopsläppet...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Colonels_king
·
Foder & Strö Har någon provat detta dammfria stråfoder ? skulle vilja ha ett dammfritt foder till vår lite dammkänsliga ponny.Tycker att ensilagen vi...
Svar
6
· Visningar
2 306
Senast: Daisy
·
Hästvård Undrar om jag stavade rätt nu... Iaf så upptäckte hovis idag WLD på min ena häst. Jag har fått bra råd om hur jag ska sköta det, men jag...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: lady_vip
·
C
Hästvård Precis som rubrike, vilken är normaltemp. på era hästar? :D
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: Koppen
·
C
Hästvård Ställer en fråga åt en kompis, hon har inte nån användare här. Hon undrar va det kostar ungefär att ta bort en ink. Hennes häst har...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: axel
·
J
Hästvård Min älskade vackra häst har börjat klia svansen :( den har varit hur vacker som helst vinter,vår början av sommaren men nu ser den ut...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: SaraXX
·
Hästvård Jag har hört talas om det men vet inte, nu är det så att jag ev. ska ta emot en unghäst på bete som stått i samma stall som åsnor. Är...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp