Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård Kan hästarna få det? Det finns skabbrävar i omgivningen och nu har den gamla katten konstiga sår........ :confused: Kan katter få...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Gnist
·
Hästvård Idag satt jag med kompisens tränare och kollade på en dressyrklass efter min ritt, och så snackade vi om skillnader ponny-häst. Så sa...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: MalanMjöl
·
T
Hästvård Finns det så man kan ge själv eller måste vet göra det?
2
Svar
32
· Visningar
1 727
Senast: Tiggertjejen
·
E
Hästvård En häst i stallet är allergisk mot gräs och pollen, fick veta det idag, och nu blev jag genast nyfiken som vanligt :angel: Någon som...
Svar
11
· Visningar
1 617
Senast: Sunnyann
·
Å
Foder & Strö Under hur lång period vänjer ni in hästarna på gräs innan betet? Och hur länge får dom äta åt gången?
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: mirjada
·
B
Hästvård hej! Jag har läst en del om att hästarna måste vila för att kunna bygga muskler. Jag tränar galopp ganska hårt ca 2 dagar i veckan och...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: inspir
·
Hästvård Hej! Åkte iväg på semester i en vecka. Båda mina ponnyer fick då gå på bete dygnet runt under denna vecka. Dvs 8 dagar. Båda var i fin...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: ragge
·
Hästvård Hur länge behöver en häst vara konvalecens pga hålvägg? Eller går det att använda hästen under tiden som hålväggen läker ut? /Lizzie
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: syrran
·
D
Hästvård Helt sjuka avgifter dom idag tar ut när man åker in akut till Djursjukhus. Visst förstår jag att det kostar att hålla personal m m igång...
2
Svar
36
· Visningar
3 818
B
Hästvård Min nya häst hade inte full vaccination så det har jag fixat nu. Men blev funder sam när det gäller stelkramp. Hur många gånger ska de...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Becca85
·
F
Hästvård Det heter visst något, jag finner inte namnet på det. Men till frågan, hur påverkar det hästen? Blir det för stor belastning på...
Svar
8
· Visningar
2 805
Senast: feenie
·
W
Hästvård Nej inte samma häst som i andra tråden. Hur fungerar en häst med sidobett? Vad bör man tänka på?
Svar
10
· Visningar
1 994
Senast: Wiike
·
M
Hästvård Hej! Min ena pålle sträcker ibland fram huvudet så långt han kan och vrider det antingen lite åt höger eller åt vänster. Samtidigt åker...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: skuggi
·
G
Hästvård Jag undrar om det är mycket tidskrävande och jobbigt att ha en häst med soleksem? Vi letar häst.....och var o tittade på en igår. Den...
Svar
2
· Visningar
2 220
Senast: skuggi
·
P
Hästvård I dag hade min häst en bevsärlig hosta, jag red ca 45 min och han hostade nog till en 10 - 15 gånger. Det var liksom inte slemmigt utan...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Prisse97
·
Hästvård Hej Är det någon som har en häst med gräs allergi? Hur visar det sig på hästen, hur vanligt är det? M vH A_Z OBS !! såg att jag...
Svar
1
· Visningar
779
Hästvård Min häst har tydligen fått patellaupphakning. Skrev en tråd om detta för ett tag sedan, då hästen hade fått problem med vä bak. Han...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: inspir
·
Hästvård Vad kan man göra åt en förstorad spänd muskel enligt bilden? Muskeln är rund och hård på båda sidorna av hästen. Tror att det med stor...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Linda_77
·
Foder & Strö Jag har en häst som har spatt och nu ska jag börja ge något tillskott. Jag har funderat på Flexijoint, Bioglucamin eller Cortaflex...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: lalala
·
Hästvård Hur gör ni? Raspas era hästar regelbundet? Jag vet själv hur okunnig jag är och vilka misstag jag har begått. Men hur kunniga är...
2
Svar
23
· Visningar
2 709
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka