Kostnader för hältutredning

Sv: Kostnader för hältutredning

Ja, det är väl tyvärr inte sådär jättebra. Han behandlades ju i bakknä och framkota, vid återbesöket var han nästan bra i bakknäet men behandlades där ändå + lite annat smått o gott (kota, kota, knä).
Han gick i liten platt hage tills för en månad sen, då han helt plötsligt började släpa benet. Efter många om och men, övernattning på Ultuna, åtskilliga besök av veterinär och flera ultraljud på klinik, har dom nu kommit fram till att han har ådragit sig en rejäl muskelskada vid insidan av bogen. På detta har han också haft en rejäl infektion vilken har gett honom feber, han stod med 39 graders feber i 10 dagar, han fick även hög dos penicillin men fick senare en penicillinchock, men penicillinet hjälpte inte. Men nu verkar den infektionen självläkt.
Så nu har han gått på Finadyn i en månad (och gör fortfarande, men ska ta ut på söndag *hålla tummarna*). Han markerar fortfarande i skritten och har boxvila tillsvidare. Veterinärerna vet inte hur det kommer bli men de tror att han kommer ha nedsatt rörelseförmåga i benet. Vi ska väl vänta över sommaren o se vad vi gör sen..

Förlåt för att jag kapat din tråd Thera!
 
Sv: Kostnader för hältutredning

Ok. Jo angelica berättade om chocken han fick.
Hoppas han blir bra då. Men tror du att du kommer kunna annvända honom till det du vill ha en häst till?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 964
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 578
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp