Vilka mineraler när de går på bete.

Rotterö

Trådstartare
Mina unga individer går på bete. Men skulle köpa mineraler och ha i hagen. Vad brukar ni ge.
Mineal saltsten räcker det .??

Sv: Vilka mineraler när de går på bete.

Med ett frodigt bete räcker det med saltsten med selen. Längre fram i sommar kanske man kan komplettera med betesmineral. Är det ettåringar eller äldre hästar?

Okej
De går på ett riktigt bra vall bete. Dom brukar ta sitt hösilage där. Men mycke bra värde.

Är det bra bete behöver du ju inga mineraler, som BIMM skrev. Jag har lite halvdant bete så jag ger Kraffts gröna mineraler.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
529
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka