Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård På Fredag måste jag transportera fullblodet 6 km. Som ni vet så var han ju halt eftersom han hade en tappsko, nu haltar han väl till men...
2
Svar
29
· Visningar
1 684
Senast: linafina
·
Q
Hästvård Har fått hippotrim. acetylsystein och detisol utskrivet till min häst och eftersom hon har känslig mage ordinerade veterinären att jag...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: krambanan
·
Hästvård Kloka bukefalister nu måste ni hjälpa en orolig Bison :bow: Igår när jag hämtade hästen från betet upptäckte jag att han var ngt...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Bison
·
Z
Hästvård Har varit på kurs om barfota verkning och jag lärde mig massor, några tips på länkar osv..? Lärde mig hur man verkade men asså, man kan...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Sonila
·
J
Hästvård Två dagar på betet och hästen är blodig av bromsbett:crazy: Tänkte köpa nåt som håller dom borta, så alla ni som har tips om vad man...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 694
Senast: Lalizen
·
R
Hästvård Kan någon av ingredienserna i flexijoint vara "farliga" för ett dräktigt sto? Nu tänker jag på den flytande varianten med djävulsklo...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: gylle
·
A
Foder & Strö OBS moderator, vill inte ha hjäp med uträkning av foderstat så ta inte bort tråden är du snäll. Sitter och funderar över hästens...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: AnneKi
·
Foder & Strö Stallägaren ska ta hösilage på en vall där det är väldigt mycket hundkex och smörblommor. Är det så lyckat med tanke på att dessa är...
Svar
16
· Visningar
5 331
R
Hästvård Jag ska kolla på en häst i helgen. Ett 7 årigt polskt halvblods sto. Hon hoppar tydligen allt och med en bra teknik. har fina steg och...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: föl2005
·
S
Foder & Strö Hejsan, jag undrar lite om vad en D-ponny behöver för foder? Nu pratar jag om vår, höst vinter alltså inte om betesperioden. Rids ca...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: pinky
·
B
Hästvård Skulle vilja få lite tips vad man kan göra när hästen har galor. De är hårda när hon står inne. Blir bättre när hon går i hagen och...
Svar
12
· Visningar
1 350
Senast: Becca85
·
Hästvård vad kan detta bero på? Han är inte varm eller svullen någonstans, lite gallig båda bak. Ömmar inte inte i ryggen eller muskulaturen i...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: Zandrah
·
Hästvård Någon som är nyfiken??? Pga av upprepade tillfällen med fång och kolik har jag nu tagit blodprov för bandmask. Fick svaret igår...
2
Svar
23
· Visningar
4 634
Senast: milly
·
L
Hästvård Hörde att man kunde blanda Virkon S med vatten i en sprayflaska och spraya på de utsatta området och förhindra mugg.. Är det någon som...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: Double hastagare
·
Hästvård http://www.zippyvideos.com/5585887025376506/film/*nikkiofabian Det är från betes släppet 3/6-06.
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Nora
·
H
Hästvård Hej! Jag planerar att skaffa häst snart :) Jag har inte hittat exakt vilken häst det blir, men åker runt och provrider för...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Double hastagare
·
Hästvård Unghästen är tandkollad UA för 1½ vecka sen, men har de senaste 2 - 3 dagarna haft svårt att tugga. Kollat i munnen men inte sett något...
Svar
9
· Visningar
3 825
Svar
12
· Visningar
2 354
Senast: Royal_724
·
B
Hästvård Jag har fått ett tips om häst som är till salu och som ska vara väldigt snäll! Han är 13 år och svensk född eksem fri , trafiksäker...
Svar
3
· Visningar
4 359
Senast: Bjäbban
·
T
Foder & Strö lämnar er häst under 13 h boxvistelse? Sedan hästarna släpptes i sommarhagen för ca 1 vecka sen finns totalt ca 4 små svarta högar i...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp