Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Använder ni det till er häst? Varför?/varför inte?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 813
W
Hästvård Hoppa inte på mig nu men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Fick hem min häst och han var oförsäkrad när han kom hem. Ville teckna...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: Rea
·
Foder & Strö Har funderingar på att prova Horsehage till hösten. Någon som har erfarenhet av detta och dessutom vet om det säljs någonstans i...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Super Tom
·
L
Foder & Strö Är det någon som skulle villja förklara skillnaden mellan hösilage och ensilage för mig? Hösilage är torrare än ensilage, eller? Men...
Svar
1
· Visningar
796
K
Hästvård Jag har en häst på jobbet, korsning shettis/minishettis, på 16 år som verkar lida av pollenallergi. På våren och sommaren har hon haft...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: sture
·
C
Hästvård min häst har ringorm.. har ni några erfarenheter av det? får man tävla när hästen har det?
Svar
4
· Visningar
814
Senast: ragge
·
O
Hästvård Kan hästarna få det? Det finns skabbrävar i omgivningen och nu har den gamla katten konstiga sår........ :confused: Kan katter få...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Gnist
·
Hästvård Idag satt jag med kompisens tränare och kollade på en dressyrklass efter min ritt, och så snackade vi om skillnader ponny-häst. Så sa...
2
Svar
28
· Visningar
3 238
Senast: MalanMjöl
·
T
Hästvård Finns det så man kan ge själv eller måste vet göra det?
2
Svar
32
· Visningar
1 726
Senast: Tiggertjejen
·
E
Hästvård En häst i stallet är allergisk mot gräs och pollen, fick veta det idag, och nu blev jag genast nyfiken som vanligt :angel: Någon som...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Sunnyann
·
Å
Foder & Strö Under hur lång period vänjer ni in hästarna på gräs innan betet? Och hur länge får dom äta åt gången?
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: mirjada
·
B
Hästvård hej! Jag har läst en del om att hästarna måste vila för att kunna bygga muskler. Jag tränar galopp ganska hårt ca 2 dagar i veckan och...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: inspir
·
Hästvård Hej! Åkte iväg på semester i en vecka. Båda mina ponnyer fick då gå på bete dygnet runt under denna vecka. Dvs 8 dagar. Båda var i fin...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: ragge
·
Hästvård Hur länge behöver en häst vara konvalecens pga hålvägg? Eller går det att använda hästen under tiden som hålväggen läker ut? /Lizzie
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: syrran
·
D
Hästvård Helt sjuka avgifter dom idag tar ut när man åker in akut till Djursjukhus. Visst förstår jag att det kostar att hålla personal m m igång...
2
Svar
36
· Visningar
3 798
B
Hästvård Min nya häst hade inte full vaccination så det har jag fixat nu. Men blev funder sam när det gäller stelkramp. Hur många gånger ska de...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Becca85
·
F
Hästvård Det heter visst något, jag finner inte namnet på det. Men till frågan, hur påverkar det hästen? Blir det för stor belastning på...
Svar
8
· Visningar
2 794
Senast: feenie
·
W
Hästvård Nej inte samma häst som i andra tråden. Hur fungerar en häst med sidobett? Vad bör man tänka på?
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: Wiike
·
M
Hästvård Hej! Min ena pålle sträcker ibland fram huvudet så långt han kan och vrider det antingen lite åt höger eller åt vänster. Samtidigt åker...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: skuggi
·
G
Hästvård Jag undrar om det är mycket tidskrävande och jobbigt att ha en häst med soleksem? Vi letar häst.....och var o tittade på en igår. Den...
Svar
2
· Visningar
2 219
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp