Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såhär såg pållan ut på benet när vi tog in henne från hagen: http://i24.photobucket.com/albums/c33/susanneandersson/IMG_0481.jpg...
Svar
14
· Visningar
5 629
Senast: Ellinor *
·
R
Hästvård Kom inte på någon vidare bra rubrik till det här .. men. Åter till det jag skulle säga. Igår, skulle jag åka å rida medryttarpållen...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Rigolette
·
Hästvård Nu är Novan halt (vilket jag väntat på :crazy: )och jag ska beställa tid på klinik i morgonbitti. Frågan är nu är hon bara halt i vf...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö vad är max timmar mellan måltiderna för en häst.. tacksam för svar:)
2 3
Svar
48
· Visningar
3 742
Senast: marti130
·
Hästvård Hur gör ni för att hålla era hästar någorlunda i trim fast de går på bete? Rider min hbl valack mellan 45 min - 1tim 15min per dag...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: WBPeppar
·
L
Hästvård Hur brukar ni göra när ni släpper era hästar på bete, dra ner på krafften de sista dagarna innan och beta hästarna? Är osäker på hur...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Becca85
·
G
Hästvård ni era ponny? Har ni bara hästskor på framfötterna eller runt om? Är det vanligast med skor bara på framfötterna på just ponny? Jag...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: gloom_
·
Hästvård Har ett föl som föddes med veka kotor. Första dagen stötte bakkotorna i marken men det har nu blvit mycket bättre. Givetvis har jag tät...
Svar
14
· Visningar
7 297
Senast: Mitrolle
·
Z
Hästvård Jag har ett föl fött den 11/6. Hon e hur pigg som helst. Äter o springer i hagen. De första dagarna såg jag henne lämna avföring...
Svar
5
· Visningar
5 895
Senast: babsan
·
G
Hästvård ..... hästen som kommer från ett dödsbo som jag har erbjudit mig att hjälpa till att sälja gick inte igenom dagens besiktning:( Så...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: gamila
·
S
Hästvård Hej! Fång verkar vara oerhört utbrett nu för tiden. Jag tog bort min älskade häst 2000. Det var ingen diskussion med sänkning till...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Fortsättning av Fabbes hälta: Idag red jag lite på honom, skritta typ 20 min o han skritta på i bra tempo utan att han känndes konstig...
Svar
17
· Visningar
1 029
Senast: cerrox
·
Hästvård Mitt ena föl som idag är tre veckor gammal har sedan några dagar hostat sporadiskt, en torr nästan metallisk hosta. Hans temperatur...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: Pisan
·
B
Foder & Strö Hela vinter har jag haft problem att hålla min häst i hull. Han fått 13 kg hö, 2 kg nya groov och 2 kg fibergi bas. Nu är han ut på...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: sissu
·
W
Hästvård Kom ut till mitt 1,5månad gamla föl på betet idag, fick se att hon har fått en regäl smäll:confused: på ena skinkan. Det var liksom som...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: cerrox
·
C
Hästvård hej, är det någon som har någon erfarenhet av fästingsjukdommen Lichi. Min häst visade sig ha såna kroppar i blodet men han visar inga...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: bubbel
·
Foder & Strö ...på bete? Nu får han 3 kg groov 90 (de hade inte 125:an på min lokalförening...), samt betfor, V.S.L och 2 dl olja. Tycker dock att...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: gejsa
·
O
Hästvård Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 044
Senast: Bewelinn
·
S
Hästvård Igår fick vi reda på att vårat grannstall har misstänkt kvarka. De får provsvar på tors. Våra hästar har gått i hage ca 20m från den...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: rabarber2
·
Hästvård fick nyss höra av min bästa vän att det islandsto som försvann för ett tag sedan och troddes vara stulen har hittats. hittades i...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: mylisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka