Z
zillax89
Sv: Förbud..förbud..förbud...
Jag håller fullständigt med dig, jag jobbar för att alla djur, oavsett vilket, skall ha de så bra å naturligt som möjligt.
*Gotlandsrusset* skrev:ja, människan är jordens mest korkade varelse är HELT övertygad om det. Tror inte en lag hjälper men det är en fin tanke. Tycker det är fruktansvärt hur människans utseendefixerning tar över mer och mer på djuren. VARFÖR raka mulen???? för att det är snyggt får man till svar, HALLÅ vart är världen påväg? måste man alltid vara snyggast? är det inte bättre att lägga all energi på att vinna tävlingen än att stå och pina hästen? Jag fattar inte hur vissa tänker, visst gör vad ni vill med er själva men låt för H*lv*t* hästen vara häst, klipp ditt eget hår, gör vad du vill men låt bli djuren !!!! och jag tänker inte ens diskutera det med utevistele och kompisar i hagen, då kommer jag bara bli förbannad. DET ÄR MÄNNISKANS SKYLDIGHET GENTIMOT DJUREN ATT DE SKA HA DET SÅ NATURLIGT OCH BRA SOM MÖJLIGT. Djur är djur, inga maskiner utan känslor...de som inte fattar de och ger hästen stimulans fysiskt/psykiskt och socialt ska inte HA HÄST, eller djur överhuvudtaget!!
Jag håller fullständigt med dig, jag jobbar för att alla djur, oavsett vilket, skall ha de så bra å naturligt som möjligt.