Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fortsättning av Fabbes hälta: Idag red jag lite på honom, skritta typ 20 min o han skritta på i bra tempo utan att han känndes konstig...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: cerrox
·
Hästvård Mitt ena föl som idag är tre veckor gammal har sedan några dagar hostat sporadiskt, en torr nästan metallisk hosta. Hans temperatur...
Svar
4
· Visningar
1 601
Senast: Pisan
·
B
Foder & Strö Hela vinter har jag haft problem att hålla min häst i hull. Han fått 13 kg hö, 2 kg nya groov och 2 kg fibergi bas. Nu är han ut på...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: sissu
·
W
Hästvård Kom ut till mitt 1,5månad gamla föl på betet idag, fick se att hon har fått en regäl smäll:confused: på ena skinkan. Det var liksom som...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: cerrox
·
C
Hästvård hej, är det någon som har någon erfarenhet av fästingsjukdommen Lichi. Min häst visade sig ha såna kroppar i blodet men han visar inga...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: bubbel
·
Foder & Strö ...på bete? Nu får han 3 kg groov 90 (de hade inte 125:an på min lokalförening...), samt betfor, V.S.L och 2 dl olja. Tycker dock att...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: gejsa
·
O
Hästvård Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 043
Senast: Bewelinn
·
S
Hästvård Igår fick vi reda på att vårat grannstall har misstänkt kvarka. De får provsvar på tors. Våra hästar har gått i hage ca 20m från den...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: rabarber2
·
Hästvård fick nyss höra av min bästa vän att det islandsto som försvann för ett tag sedan och troddes vara stulen har hittats. hittades i...
Svar
12
· Visningar
1 437
Senast: mylisen
·
S
Hästvård Håller sent omsider på att köra in min tvååring(kallblodstravare) men nu går jag och svär över att hon tar ett kortare steg med ena...
2
Svar
30
· Visningar
2 459
Senast: Sissan
·
Hästvård Hämtade ju som sagt min nya häst i torsdags och hon har hostat sen i fredags. Hostprov gjordes på veterinärbesiktningen i tisdags utan...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: orion_x
·
B
Hästvård Köpte mig en travare vid namn Jean Force...................och det var det dummaste jag gjort!! Hon är inkvalad och klar för start...
2
Svar
28
· Visningar
2 248
Senast: Boy of Joy
·
E
Foder & Strö har för mig att det ska vara dubbelt så mycket vatten som betfor? Är jag helt och cyklar,nån som vet? Och är det farligt om det inte är...
2
Svar
23
· Visningar
7 701
Senast: ecko
·
N
Foder & Strö Är det någon som har en liten och en större häst ihop på lösdrift? Hur gör ni isåfall vid utfodring av hö för att se till att den större...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: nyfikenjag
·
Hästvård Våran häst kommer att gå på bete under 4veckor , ska vi plocka skorna eller ej ? Hur gör ni? Han kommer nog att ridas 2 av dessa...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Muffe
·
C
Hästvård Har ni varit med eran häst och kollat luftrören? Vad sa de? Varför åkte ni och kolla, symptom? hur mycket fick ni betala i självrisk...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: ConfettiCavat
·
Hästvård Var på ATG-klinik idag för hältutredning av min häst.. Nu sitter jag och kallsvettas lite över hur mycket kalaset kan tänkas ha gått på...
2
Svar
26
· Visningar
9 503
Senast: niardasp
·
Hästvård Ja, vad kan det bero på om den muskeln är hård och stel? Försöker massera, men det vore ju bra att veta vad i rörelsemönstret som kan...
Svar
8
· Visningar
3 202
Senast: cristobal
·
Hästvård Använde detta för två år sedan tror jag. (eller ett?) I vilket fall så skyddar det mor 7 sorters insekter och man sprayar på det. Helt...
Svar
3
· Visningar
940
Hästvård Hej alla Vi bytte hagar i eftermiddag till våra 5 hästar( kallblod) denna hage är fullt bete i och dom flyttade bara 10meter ,., Det...
Svar
16
· Visningar
997
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp