Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård förklara för mig vad botulism är, hur får de det, vad är symptomen, hur kan man förebygga, hur passa allvarligt är det osv..
Svar
13
· Visningar
1 235
C
Hästvård JAg tror att min häst har en sk "spattknöl" på ena benet. är det nån som vet mer om spatt eller vad som händer? Är det typ kört om...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: lilla_maaliiin
·
J
Hästvård Nu är vi tillbaka från kliniken och eventuellt fånganfall har inte satt några spår i hovarna :bump: Helt förvånad är jag i och för sig...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Fibusen
·
S
Hästvård Hej! Mitt sto går ute på bete nu med sitt lilla föl. Men hon är så otroligt uppäten. Allra helst framför ljuvret. Så min fråga är vad...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård I lördags när jag var upp till hösten min så har hon lyckats trampa av sej en framsko och dessutom trampat på sej på kronan och fått ett...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Lillaloppan
·
C
Foder & Strö Halloj! En kort fråga: Vår shettissto fölade i fredags. Vad ska är hennes tillägsbehov nu och framöver till avvänjning? mvh Cinna
Svar
4
· Visningar
740
Senast: cinnas
·
K
Hästvård När jag skrittar med min kuse, varför trampar han ner sin vänstra ben (Som har en pålagring i kotan) lite djupare/hårdare än det andra...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: krigarinna
·
Hästvård Var inne på klinik igår med min relativt nya häst. Halt båda kotor fram och glidled i has vb. Var, när, hur? Har dock sparat lite...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: percival
·
Hästvård Ja jag har en fjoding som är 20 år gammal. Vi fick henne förra året på hösten och hon har fungerat bra även om hon varit lite seg och...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Coop
·
L
Hästvård min foderhäst har väldigt torra hovar nu undrar smörjer ni in på sulan också (jag använder vanlig rapsolja)
Svar
3
· Visningar
760
Senast: gloom_
·
T
Hästvård Synen var helt abnorm verkligen. Hon har sån mage så den hänger nästan ända ner till halva benen. Riktigt läskigt ser det ut. :eek...
2
Svar
29
· Visningar
4 114
Senast: palle
·
L
Hästvård det här är min foderhäst (bilden togs efter några dagar jag haft henne) hon är ju fet men hur tycker ni att hon ska tränas...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: arabia
·
N
Hästvård Det är så att min häst har väldigt snea hovar, mest bak. Nu har jag haft honom barfota en längre tid, och först tyckte jag det funkade...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Nikkis
·
A
Hästvård När kan man finna lite gulfärgat, inte slemmigt utan mer tecknat gult i slidan på hästen? Är det bara vid brunst? Kan det bero på ngt...
Svar
3
· Visningar
2 936
Senast: Moheed
·
E
Hästvård Vad menas med friröntgen egentligen? Är det att dom röntgar alla leder på en gång eller får man välja vilka leder man vill ha bild på...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: Eem
·
Hästvård Vad kan vara orsakerna? Min låg-presterande hobby-häst har nu, för tredje sommaren på rad, avstannat pälsbytet tidigt på våren och ser...
Svar
13
· Visningar
1 887
Senast: tgd
·
Foder & Strö Behöver man egentligen ge krafftfoder till sitt avelssto om betet är bra och hon håller hullet fint? Tidigare år har jag gett henne...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: Tora
·
P
Hästvård Jag har börjat rida/hyra en d-ponny som har vart skadad sedan i vintras. Men sedan ahr ingen haft tid att sätta igång honom så jag...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: Bellina
·
S
Hästvård Tycker att det är rätt många här som bara tittar på bilder på hästar och ser vad som är fel, så ser ni nåt på henne här med??;) Hennes...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: moonlightgarden
·
T
Hästvård Kom till betet idag vid 09.00 för att hovslagaren skulle komma kl 10.00. Hämtade Zertlin i hagen och konstaterade att det kan bli svårt...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 634
Senast: Nikita4evR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10