Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. För 2½ vecka sedan fick vårat connemara sto på 19 år lätt fång eller smygande fång kan man visst kalla det. Jag kan INGET om fång...
Svar
11
· Visningar
2 798
Senast: Kockan
·
A
Hästvård När jag kom till stallet i morse hade hästen fullt med nässelutslag! :eek: Mest från manken och bakåt, men även några enstaka på halsen...
Svar
4
· Visningar
4 602
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Vill gärna höra era teorier kring en lite märklig hälta. Ska även ringa djursjukhuset imorgon, men det är intressant med era teorier...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Iddefixen
·
Hästvård Tycker att min häst går orent och har märkt att det knäpper i vänster bak, ganska högt upp, när hon lyfter det. Lite har det knäppt hela...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Lillaloppan
·
U
Hästvård kan gammla hästar få överben? har hört att de bara e unghästar? en häst i staller har fått ett konstigt knöl mitt på skenbenet..ingen...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Uddatyp
·
T
Foder & Strö HEJ någon som vet var jag kan få tag på en hink omgående, betalar givetvis frakten. Ingen av våra försäljare har någe kvar. HELP HELP!:bump:
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Djurjouren
·
L
Hästvård Vi har sedan ett par dagar sedan fått invasion av vad som ser ut att kunna vara flygmyror:( speciellt min stora häst stod och slog som...
Svar
0
· Visningar
5 359
Senast: linnea 82
·
E
Foder & Strö Hej, jag har ett halvblods sto på 1år som inte kan hålla hullet. Extra tunn blir hon när hon växer, hon är regelbundet avmaskad. Hon...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: ecko
·
B
Hästvård Någon kanske kan vara intresserad av detta, I februari gjorde en häst illa sig i hockanten och det var många röster som talade för att...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: skuggi
·
B
Foder & Strö Hur tycker ni att det går? Sett någon skillnad? Jag vet inte om det är linfröoljan eller vädret som gör att min pålle mår fint.
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: IrpaSnirpa
·
R
Hästvård Om jag ska ge min häst ingefära för lederna, hur mycket ska jag ge? Det är ett litet halvblod på ca 450-500 kg. Ska man ge färsk riven...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: Raeman
·
T
Hästvård Mitt 14-åriga ridponnysto får lätt mugg som är väldigt svårt att komma tillrätta med. Förra sommaren fick hon mugg i en karled...
Svar
9
· Visningar
2 200
Senast: Welsh
·
1
Foder & Strö Jag överväger att efter sommarbetet hitta en ny "uppstallningsform" för mitt fullblod med luftrörsproblem. HAn stod tidigare i stall...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: _86a_
·
C
Hästvård Vi kommer att efter betesinsläpp fodra med eget skördat hö och ensilage. Jag vill nu vaccinera mot botulism, eftersom det känns tryggt...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Cronis
·
J
Foder & Strö vi har 2 stycken hektarstora hagar sonm det är tänkt att vi ska ha 5 hästar på i sommar (arab,halvblod, connemara (c-ponny) och 2...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Vi har blivit med hästgård, efter år av letande.:) Gården är utrustad med lösdrift med fin ligghall och bra hagar. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: _L_
·
Foder & Strö å vitaminer, han som äger hästen säger att de ä fullt tillräkligt, han ä under inridning, vill ha att han ska ha typ kraftfoder oxå...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Boj
·
A
Hästvård Hej alla! Jag har ett problem med min nordsvenska ponny. Hon har en ganska (Väldigt ganska) svankig rygg. Jag tror att det är för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 337
Senast: angel_winner
·
B
Hästvård Dom i stallet ringde å sa att min häst har legat ner i hagen från klockan 6 på morgon till 11 ungefär, hon har ställt sig upp 1 gång där...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: _belliisen_
·
M
Hästvård Hej. Vi ska åka till Polen och provrida lite hästar. Vi ska bila dit genom Tyskland och undrar om ni vet något bra ställe där man säljer...
Svar
1
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Svamp?
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka