Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kanske har lagt denna tråd fel, isånna fall ber jag om ursäkt :bow: . Ska fatta mig kort: Jag tycker att min häst går orent, dessutom...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård Jag skall klippa hovskägget på min häst som nu har börjat få mugg:crazy: . Jag vill klippa hovskägget därför att det är blött och är...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: malinvz
·
Hästvård i går ringde det en tjej som har haft sin häst på bete nu en vecka nästan,hennes häst hade börjat hosta och varit lite snorig.. vi kan...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: rabarber2
·
Foder & Strö Jag letar just nu runt efter vinterns hösilage. Det finns ett ställe i närheten som säljer analyserat på 40 kg bal. Alternativ 2 är att...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: supergladis
·
Hästvård Efter att i snart en vecka försökt få tag i hovslagaren så fick jag tillslut en tid idag. Skoningen vara redan bokad men eftersom skorna...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: leksaks_tigern
·
C
Hästvård Hur får man bort kåda utan att använda smör å rapsolja? Finns det något annat?:confused:
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Charlie-Boy
·
Hästvård Min häst ska få akupunktur imorgon!! Har haft snett bäcken och har kissing spines. Han har en spänning i ländryggen som inte vill...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: Ireland
·
S
Foder & Strö hejsan allihopa! lite nyfiken, vad skulle ni ge er kallblodstravare för kraftfoder? Alltså en som tränas för både trav & rids! Kul...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: _SussiiiE_
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta?Det stod nämligen på deras hemsida att det hjälper eksemhästar eftersom det ofta är pga.knotten de får...
Svar
6
· Visningar
1 561
Hästvård Har fått nog med att Alex kliar svansen!!! Han har gjort det sen jag fick honom så jag vet att det INTE är solexem eftersom han...
Svar
17
· Visningar
1 204
Senast: alexandra2
·
L
Foder & Strö Hej! Är lite förbannad på stallet där jag har min häst inhyrd ! Jag ger, tillsammans med en kompis, min häst får fri tillgång till...
Svar
14
· Visningar
1 068
Senast: Love_Maya
·
M
Hästvård Tog av skorna för 2 1/2 vecka sedan på min häst som ska gå på långbete (nästan 3 månader) i år. Har gått ganska så bra hittills, ömmat...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: axel
·
Hästvård Fundersam... Bildas en "fångnacke" då hästen får fång (och på hur lång tid bildas den i så fall) eller kallas det fångnacke för att...
2
Svar
35
· Visningar
5 132
Senast: cassina
·
B
Hästvård Jag tycker min har hållit sig otroligt fin i år. Så här såg han ut på sina eksemställen idag. Inte jättebra bilder då de är...
Svar
19
· Visningar
1 425
Senast: Lyrisk
·
Hästvård Har en fyra årig valack som gått ute på bete sedan början av juni. Hans normala temp har legat allt i från 37,1 och upp till 38 då jag...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: amalia
·
Hästvård Skulle gissa på att det är lindrigt exem. Hur tar man hand om det på bästa sätt? Har hört något om att tvätta ofta med något...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: niardasp
·
B
Hästvård spinoff på tråden om fångnacke där Mizz sa något intressant om att det finns sju sorters fång.. någon som vill förklara lite bättre...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag som är nyfiken av naturen och vill veta allt direktoch just nu sitter och skall skicka in höanalyserna började fundera på var det...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Quinn
·
Hästvård Kan man kastrera i augusti eller är det för varmt för det? Med tanke på infektioner osv.? När kan man ta dom till hösten som tidigast...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: shampiz
·
Hästvård Mitt islandssto har en sorts exem som jag aldrig tidigare sett och då har jag ändå träffat väldigt många exemhästar. Hon kliar sig...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp