Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Vill bara förmedla en kanongrej jag köpte idag till hästen:rofl: en fästingplockare!!! Helt otroligt bra!!!! Har alltid haft svårt att...
Svar
1
· Visningar
627
Hästvård Skulle ni köpa en alldeles underbar häst på 5 år, fast han har ett litet blåsljud på hjärtat? Dock är han född med det. Han har varje år...
2
Svar
26
· Visningar
12 145
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Har du någon häst eller haft någon häst med hjärtproblem? Berätta gärna om hur hästen användes, vad den hade för fel, lever den idag...
Svar
1
· Visningar
1 664
Senast: Sazalamel
·
S
Hästvård Jag har mina 2 fullblod (fälttavlanshästar) på bete hela dygnet. Men en dag sa min tränare at hästar som går på bete blir för trötta av...
Svar
10
· Visningar
1 605
Hästvård Jag har för tillfället min häst barfota, och verkad enligt AANHCP (vildhästmetoden) Han har gått barfota i ca 5 månader. På det gamla...
2
Svar
33
· Visningar
2 374
Senast: Madick
·
P
Hästvård Ngn som har tips och råd om hur man kan underlätta torrhosta hos hästrana!:confused:
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Showjumping
·
Hästvård Den här tråden skulle säkert passa in under flera rubriker men jag gör ett försök här.. Jag har ett 12 årigt hblsto som jag har...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Zandrah
·
S
Hästvård Var på hopptävling idag. När jag värmde upp, hadde min lilla häst plötslig tungan utanför munnen, 3 gånger räknade jag.. Jag har haft...
Svar
19
· Visningar
2 866
Senast: inspir
·
A
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni är bäst att ge till en häst torrhö eller ensilage?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 394
Senast: gloom_
·
F
Hästvård Hej! Någon som har en bild på en blodmask?
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: pinky
·
S
Hästvård Jag har en 22-årig islandsvalack som har magrat av ordentligt. Det började redan förra vintern. Jag var i kontakt med en veterinär...
2
Svar
34
· Visningar
3 541
Senast: Sveipur
·
J
Foder & Strö Hästfocus nr 4, artikeln "bra gräs, är oftast tillräckligt" vad tycker ni om det?
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Koppen
·
Hästvård Har fått intrycket att många hästar hostar nu trots att dom inte haft problem innan. Kan det vara allt pollen i luften? Min stora...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ida_79
·
U
Hästvård min kompis häst har som en liksom grop i underhalsen på ena sidan bara? andra sidan ser normal ut. grop e kanske fel beskrivet men...
Svar
14
· Visningar
4 564
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Vi har ett 6 årigt ponnysto som är helt underbar att rida - när hon inte brunstar. :mad: Då är hon sur, okoncentrerad, nästan istadig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 264
Senast: Niqita
·
Hästvård Min häst har en jättestor galla i karleden på vänster bar. Känns som en kudde fylld med vatten. han har även haft på båda bak. Vad kan...
Svar
7
· Visningar
3 081
Senast: Tinnitus
·
G
Hästvård Hej! Jag är intresserad av en islandshäst... men den är överviktig, hästen har som fett på nacken som liknar en knöl. Är detta...
Svar
4
· Visningar
2 290
Senast: Glittnir
·
Hästvård Kommer nån gång under sommaren få hem en B-ponny som har hovled-, kotled-, och knäledsinflammation om vartannat. Behandlingarna har...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Borkan
·
M
Hästvård Har idag behandlat mina hästar med switch.Den hästen som rids brukar jag när det är riktigt varmt spola av både innan och efter...
Svar
12
· Visningar
1 375
Senast: Goofyspouse
·
L
Hästvård Hej! Igår när jag ridit min häst så märkte jag att ena sömmen på en baksko hade åkt bort så skon hade hamnat lite "innanför" hoven...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp