Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hovarna på min fjording bara rasar ihop! Det finns nästan inget att sätta sömmen i. Och när hovslagarn väl fått dit en söm så går hoven... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 855
Senast: Tjalfe
·
T
Hästvård Hur ligger det igentligen till det här med lösa benbitar. Skulle gärna höra från ngn med egna erfarenheter eller mer kunskap än jag...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Helenaa
·
S
Hästvård Det finns många hästar som får kotledsinflammtion. Men helt seriöst tror jag inte 50% av dom veterinärena har de och har dom de så tar...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: pollan
·
N
Hästvård Senaste 2 veckorna har bromsarna kommit och min häst är verkligen utsatt i år, trots insmörjning med hästsalva och switchande. Speciellt...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Krizz
·
L
Foder & Strö Min häst behöver få lite energi nu på sommaren om han ska ut o träna kondis! Men vad kan jag ge? Han fungerar inte så bra på havre...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Maran
·
N
Hästvård En korsningsponny som står på bete hos oss har små isblåa fläckar i ögat. nån som vet vad det är för något? kan försöka skaffa en bild...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Naggur
·
V
Hästvård Flera av hästarna i vårt stall har de senaste 2 veckorna blivit svullna precis bakom ganascherna på båda sidor. Detta uppkommer... 2
Svar
26
· Visningar
20 529
Senast: connie
·
Hästvård Min häst har i vanliga fall bra hovkvalitet, men nu är det så förbenat torrt ute så till och med hans hovar trasar sönder :crazy...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Missy och Vera
·
Hästvård Min unghäst är inne i en riktig vevvel-fas i sitt liv.. så sist vi var ute på tur så skakade han på huvudet och tappade balansen och...
Svar
6
· Visningar
905
T
Foder & Strö Har sett att häsar får gräsklipp från trädgården. Kan det verkligen vara bra? Dessa unghästar får dessutom hö och äter det gräs som... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 965
Senast: klara77
·
Hästvård Artikel från Krafft's hemsida Vad kan det bero på? Okunskap i utfodring? Det är något jag får i skallen i alla fall. Men varför just... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 761
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Min herre är väldigt förtjust i att smaska lera! Står hellre och gör en fin grop brevid mineralbaljan och saltstenen och slickar/tuggar...
Svar
14
· Visningar
3 836
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med foder. Jag har en 6 årig halvblodsvalak hemma som är lite tunn pga undrnäring hos förra som hade honom. Han...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Sazalamel
·
L
Hästvård Hej, Hovis skodde min häst igår (jag var inte på plats) och när jag sedan på kvällen kollade hovarna tyckte jag att vänster framhov...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Lillemim
·
C
Hästvård En häst i stallet är jätte grågrummlig på hinnan i ena ögat, det rinner klar vätska från det, han vill ogärna ha det öppet, kisar mest...
Svar
9
· Visningar
2 565
Senast: Frida 78
·
Hästvård Kanske en tråd om olika små "husmorstips" för hovslagaren. Bra medel/tips på behandling mot bärandsröta, socker&jod, klorin? m.m.)...
Svar
11
· Visningar
1 555
Senast: Soffan74
·
K
Hästvård Jag har en häst med fång och hon står på Finadyne veckan ut. Hon ska få börja äta gräs så smått nästa vecka. Vet ju att det är bra med...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: Korsning
·
G
Hästvård Vi går i hästköpar tankar och har precis hittat en som passar vårt önskemål. Problemet är att hästen ej gick igenom besiktningen...
Svar
7
· Visningar
1 055
C
Hästvård Varför ömmar min häst på mackadam? I höstas ömmade han ingenting men nu ömmar han jätte mycket varför?:crazy: :confused: /C-B:banana: 2
Svar
27
· Visningar
1 682
Senast: Charlie-Boy
·
P
Hästvård Hejsan! Jag vet inte om man kan se detta på bild men jag gör ett försök att fråga. Hur mycket muskler tycker ni att min häst har? var... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 099
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka