Äta gräsklipp??

Sv: Äta gräsklipp??

fia n skrev:
gräsklippare så sällan som möjligt :) ... jo det ät ofrånkommligt att det droppar lite olja mm o kommer avgas på grödan som man ger hästarna. Möjligt att ni har jätterengjorda o fina klippare men åtminstone merparten av dom klippare jag har sett är inte alltid sååå fräscha undertill :eek: :eek: ... inget jag skulle stoppa i mina pållar ... den gröna äckelröran ...

Men vad har ni för gräsklippare egentligen?? ;)
Min läcker varken bensin eller olja och inte kommer det avgaser på gräset heller....!!! Man kan ju faktiskt kika under klipparen (då den är avstängd) för att se hur den funkar.

Därmed inte sagt att jag ger gräsklipp åt hästarna men det är pga de övriga orsakerna som redan nämnts här.
 
Sv: Äta gräsklipp??

hihi ... vet inte :D ...röd tror ja ... låter som :devil: :devil:

länge sen vi träffades .. jag o klipparen :rofl:
 
Sv: Äta gräsklipp??

Min kusin gav familjens ponny nyklippt gräs en gång, hästen fick väldigt ont i magen så veterinären tillkallades. Det slutade med att ponnyn behövde sprutor en tid framöver och veterinären lovade inte att den skulle bli bra, men som tur är så blev den det. Så jag ger aldrig mina hästar nyklippt gräs och speciellt inte efter denna händelse.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
975
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
364
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp