Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som kan bekräfta eller dementera något av det ovan skrivna. Detta uppträdde även på mitt sto idag... Efter att jag släppt ut henne från ett jättemagert bete till ett ganska magert bete.
Min vet sa också att det var lymfkörtlarna som var svullna och det behöver inte betyda att hästen är sjuk, men att kroppens försvar har satts igång av någon orsak.
Vårt gamla sto som just betar på mkt kort gräs har också fått svullnaden idag.Hon verkade helt frisk för övrigt. Ska tävla henne på söndag. Har de ont av det där när man rider tro? Undrar just vad veterinären säger vid besiktningen på söndag i fall de fortfarande är kvar?
min är ochså svullen, han var även stelare i nacken och såg svullen ut från nacken och en bit ned.
var öm i förrgår men var bättre i går.
dom går på ganska kort bete.
de e för att de e kort gräs o för att dom då få i sig mycket grus de lägger sig som i små påsar bakom ganascherna..ge dom loppfrö uppblöt i varmt vatten el som pellets finns o köpa hos din fodergivare..kan få sand kolik så gör något åt de..kram
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Hästmänniskan Jag sålde min fjordhäst och hon hade gallor, kommer inte ihåg om det var båda fram kanske? Men veterinären förklarade vad det var ( vi...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.