Varför...?

Sv: Varför...?

Ja, jag vet hur det är. Har själv min häst uppstallad på ett gods och de är också glada för att lägga ut ganska stora stenar på alla vägar eftersom de behöver köra med sina lantbruksmaskiner.
Även vägarna genom skogen får lite väl stora stenar ibland, tyvärr ...
Men man får försöka undvika det så mycket som möjligt och kanske upptäcker man någon ny trevlig ridväg på köpet!
 
Sv: Varför...?

Jaopp vi hittade faktist en å den ledde ända bort till pickesjön... hahah :) :p :d
 
Sv: Varför...?

Om han luktar illa o är mjuk under fötterna,lamellranden så har han röta o då ömmar de jättemkt.
 
Sv: Varför...?

Men det gör han inte...
Men asså jag tror att han får in en sten i skon så att den fastnar där och liksom trycker så när han sätter ner hoven så gör det ont.:idea: Det kan la vara så eller?
 
Sv: Varför...?

Jag förmodar att hästen är barfota? Hu rlänge har han varit det? Blev han avskodd förra sommaren lr är det längre sen du tog av skorna? Läste precis att han var skodd. De kan bli ömma även när de släpps på bete.Men det går till sig men det låter konstigt att han ömmar fast han är skodd
 
Senast ändrad:
Sv: Varför...?

Vet onte om du såg,jag redigerade mitt förra inlägg.Men hur som helst så är det ganska skumt at de ömmar med skor
 
Sv: Varför...?

jaha såg inte det :S hähä mmh men jag tror att stenen fastnar i skon.
 

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
998
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Jag får gång på gång på facebook upp reklam för en produkt som ska hjälpa hästar med "ömma fötter" aka fång. Är det verkligen lagligt...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 580
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 375
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp